۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
حضور هندی ها در چابهار ادامه دارد / سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندر چابهار
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار:

حضور هندی ها در چابهار ادامه دارد / سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندر چابهار

چابهار - کردی، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: با وجود تلاش های آمریکایی ها برای جلوگیری از سرمایه گذاری اقتصادی هندی ها در چابهار این کشور به تعهدات خود در چابهار عمل می کند.

عبدالرحیم کردی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با وجود تلاش های آمریکایی ها و همچنین شایعاتی مبنی بر خروج هندی ها از چابهار اما دولت این کشور همچنان به تعهدات خود در چابهار پایبند است.

 وی با اشاره به اینکه خروج هندی ها از چابهار یک شایعه است، افزود: هندی ها در بحث احداث و تجهیزات بندری و همچنین فاینانس ۱۵۰ میلیون دلاری با ما همکاری دارند.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی بندر شهید بهشتی به منطقه آزاد چابهار می‌پیوندد و این مسئله نیز در رشد و پیشرفت منطقه بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی ها در بندر چابهار گفت: بندر چابهار، این کشور را علاوه بر ایران و پاکستان به آسیای مرکزی و اروپا متصل می کند و این قابلیت سبب رقابت پاکستان با این کشور برای بدست آوردن این مسیر های تجاری شده است.

کردی تصریح کرد: هند همچنان فعالانه در پروژه توسعه بندر چابهار مشارکت دارد و  تاکنون ۸۲۰۰ کانتینر بار از طریق بندر چابهار از مبدا یا به مقصد هند جابه‌جا شده است.

وی بیان کرد: هندی ها سال‌هاست که منتظر فرصتی برای گسترش نفوذ خود در کشورهای آسیای میانه هستند و این تلاش همواره با ممانعت رقیب های اقتصادی بزرگ‌تر هند مواجه ‌همراه بوده است.

کد خبر: ۳۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha