۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان‌:

سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و حفظ اشتغال موجود دو اولویت حوزه اشتغال در سطح استان محسوب می‌شود، گفت: سالانه افزون بر ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل غنیان در دیدار شامگاه دوشنبه با معاون توسعه منابع انسانی استاندار سمنان و همچنین دستگاه‌های موثر در اشتغال و مهارت آموزی به میزبانی استانداری با بیان اینکه سالانه افزون بر ۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود، ابراز داشت: در فروردین سال ۹۸ دستکم ۵۰۰ نفر به دلایل مختلف خواهان دریافت بیمه بیکاری در استان سمنان شدند که این رقم در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ویروس افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته سمنان از کمترین نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر استان‌های کشور برخوردار بوده است، افزود: تلاش برای حفظ اشتغال در سطح استان ستودنی است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، دانش‌آموختگان دارای مدرک تحصیلی و فاقد مهارت هستند.

غنیان با بیان اینکه سال‌های گذشته نهضت سوادآموزی در کشور ترویج شد که از این بعد باید نهضت مهارت آموزی فراگیر شود، تاکید کرد: اشتغال همراه با آموزش و مهارت قطعاً ماندگارتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای سمنان نیز در این نشست بیان کرد: افزون بر ۱۸۰ هزار دانشجو و ۲۵ هزار استاد موظف و حق التدریس در دانشگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور مشغول تحصیل و تدریس هستند.

رضا نقدی با بیان اینکه اکنون در چهار دانشکده آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان چهار هزار دانشجو و ۵۰۰ استاد مشغول تحصیل و تدریس هستند، افزود:  ۶۳ درصد از دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان در سال‌های گذشته جذب بازار کار شدند.

کد خبر: ۳۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha