۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
پیش بینی برداشت ۵۳ هزار تن محصول هلو از سطح باغات آذربایجان غربی
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پیش بینی برداشت ۵۳ هزار تن محصول هلو از سطح باغات آذربایجان غربی

ارومیه- مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته، حدود ۵۳ هزار و ۶۷۶ تن محصول از سطح باغات هلو در استان برداشت می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عزیز امانی اظهار داشت: کار برداشت هلو از سطح پنج هزار و ۱۱۲هکتار از باغات استان آغاز شده است که پیش بینی می کنیم حدود ۵۳ هزار و ۶۷۶ تن محصول از سطح باغات هلو در استان برداشت شود.

امانی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال در تولید محصول هلو حدود ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود پنج هزار و ۱۱۲ هکتار از باغات هلو در استان بارور و ۵۹۳ هکتار نیز غیر بارور هستند و عمده ارقام موجود در باغات استان شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، آلبرتا ،جی اچ هیل، حاج کاظمی و انواع هلوهای انجیری از نوع زعفرانی و عسلی هستند.

امانی با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت ارقام زودرس هلو از باغات استان آغاز شده است، افزود: کار برداشت ارقام میان رس که اواخر تیر ماه آغاز شده تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت و از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستانهای ارومیه، میاندوآب، سلماس و مهاباد جزو شهرستان هایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو را دارند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۵ درصد سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان ارومیه واقع شده است.

کد خبر: ۳۲٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha