۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
ماهواره تحقیقاتی ظفر در برنامه پرتاب قرار می‌گیرد
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ماهواره تحقیقاتی ظفر در برنامه پرتاب قرار می‌گیرد

مشهد - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره تحقیقاتی ظفر توسط نخبگان دانشگاه علم و صنعت ساخته و تحویل سازمان فضایی شده و در برنامه پرتاب قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، به نقل از صدا و سیمای خراسان رضوی، سید ستار هاشمی در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند در مشهد در جمع خبرنگاران، گفت: زمان پرتاب این ماهواره تحقیقاتی متعاقباً اعلام خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ماهواره ملی- تحقیقاتی «ظفر یک و دو» به سفارش سازمان فضایی توسط دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده است. این ماهواره نسبت به ماهواره نوید که قبلاً در این دانشگاه ساخته شده، قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتری دارد، ماهواره ظفر (یک) با قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از ۲۵ متر و ماهواره ظفر (دو) با قابلیت عکس برداری با قدرت تفکیک بهتر از ۱۶ متر طراحی شده است.

وی در خصوص شهر هوشمند نیز اظهار کرد: در موضوع شهر هوشمند مشارکت شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد، برای داشتن شهر هوشمند باید شهروندان نیز هوشمند باشند تا مدیریت کم هزینه و مؤثر امکان پذیر شود.

کد خبر: ۳٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha