۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
انجام ۱۱ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در ۳ ماه اول امسال
معاون سازمان حمایت اعلام کرد

انجام ۱۱ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در ۳ ماه اول امسال

احمدی، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: حدود ۱۱ هزار بازرسی از انبارها و مرکز نگهداری کالا در سه ماهه اول امسال در سطح کشور انجام شده و بیش از ۷۰۰ پرونده تخلف را در همین راستا به سازمان تعزیرات ارسال شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سیدجواد احمدی افزود: در موضوع احتکار وقتی شرایط اقتصادی به گونه ای رقم می خورد که نوسانات ارزی داریم و همچنین به سبب تشدید تحریم ها انگیزه برای امتناع از عرضه کالا و احتکار آن در برخی اصناف و واحدهای تولیدی یا واسطه ها افزایش می یابد که الان با این پدیده مواجه هستیم و انگیزه برای احتکار به خاطر سودجویی و عرضه با قیمت بیشتر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز به عنوان دستگاه های نظارت متقابلاً باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این تخلفات انجام دهیم، گفت: این موضوع که ۷۰ درصد از لوازم خانگی وارداتی احتکار می شود را قبول نداریم و چنین موضوعی با توجه به نظارت های ما وجود ندارد.

درج قیمت کالای تولیدی بیش از ۵۰ واحد اصلی تولید لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴
معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: در سازمان حمایت چند کار را در دستور کار قرار دادیم، تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی انجام شد و درج قیمت کالاها در سامانه ۱۲۴ نیز مورد تاکید بود که الان بیش از ۵۰ واحد اصلی تولیدی لوازم خانگی این کار را انجام داده اند.

احمدی با بیان اینکه بر استمرار عرضه تأکید داشته ایم، بیان کرد: لیست توزیع کالاها را از تولید کنندگان عمده لوازم خانگی به صورت مداوم دریافت می نماییم و این لیست را به استان‌ها ارسال می کنیم و از استانها بازخورد می گیریم و تمرکز ما بر روی انبارها و مراکز نگهداری کالا در سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

انجام ۳۸۶ هزار بازرسی در ۴ ماهه گذشته در حوزه امتناع از عرضه کالا
وی با بیان اینکه در خصوص امتناع از عرضه نیز بخش جداگانه ای را برای بازرسی و نظارت باز کرده ایم، بیان کرد: ۳۸۶ هزار بازرسی در ۴ ماهه گذشته انجام دادیم و ۱۷ هزار و ۵۰۰ پرونده تخلف در حوزه امتناع از کالا تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: برای ساماندهی موضوع نظارت بر احتکار و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های مختلف با موافقت سرپرست وزارت صمت و پیشنهاد سازمان حمایت ستاد مقابله با احتکار متشکل از سازمان حمایت، سازمان تعزیرات، دادستانی کل کشور و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده است.

کد خبر: ۳۲٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha