۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
اشتغالزایی برای ۹۱۰ نفر با توسعه گلخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد
در گفتگو با بازار عنوان شد

اشتغالزایی برای ۹۱۰ نفر با توسعه گلخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- صمیمی دوست، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در راستای جهش تولید گلخانه ها در استان توسعه می یابند، گفت: با توسعه گلخانه ها در استان برای ۹۱۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

حشمت الله صمیمی دوست در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توسعه گلخانه های استان، سالانه ۱۸ هزار تن محصول گلخانه‌ای در این واحدها تولید و برداشت خواهد شد.

وی بیان داشت: در راستای توسعه گلخانه ها در استان، ۱۳۱ واحد گلخانه ای در پنج شهرک احداث می شود.

صمیمی دوست با بیان اینکه این گلخانه ها در ناصرآباد گچساران، قلات بهمئی، دشت مازه کهگیلویه و فدک و ماهور باشت احداث می شود، گفت: در این راستا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه مساحت این گلخانه ها در کهگیلویه ۳۳ هکتار است، تصریح کرد: همچنین مساحت این گلخانه ها در باشت، ۳۴ هکتار و در بهمئی نیز ۱۹ هکتار است.

وی افزود: عملیات اجرایی مجتمع گلخانه ای ماهور باشت به مساحت ۲۸ هکتار در دولت تدبیر و امید آغاز و عملیات اجرایی طرح گلخانه فدک باشت نیز در سال  ۸۵ در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار آغاز شد.

صمیمی دوست اظهار داشت: با ایجاد گلخانه ها، کشتهای سبزی و صیفی از فضاهای باز به گلخانه انتقال و سهولت استفاده از شیوه آبیاری نوین و بهینه‌سازی مصرف انرژی ایجاد می شود.

وی افزود: مجتمع گلخانه‌ای گچساران نیز پس از اجرای زیر ساختها، به سرمایه گذاران با اولویت مردم بومی واگذار می شود.

صمیمی دوست گلخانه تولید گل رز و گل‌های شاخه بریده در استان را ۱۷ هکتار عنوان کرد و گفت: این گلخانه ها برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

کد خبر: ۳۲٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha