۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
اشتغال ۴۷۵۰ نفر از محل تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر
مدیرکل تعاون استان بوشهر:

اشتغال ۴۷۵۰ نفر از محل تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: اشتغال چهار هزار و ۷۴۴ نفر از محل تسهیلات اشتغال روستایی در استان فراهم‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا پناه صبح چهارشنبه در شورای اشتغال بوشهر اظهار داشت: سهمیه ابلاغی این استان از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۲۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۹۰ میلیارد و ۳۹۶ میلیون تومان آن جذب‌شده است.

وی بابیان اینکه بوشهر با جذب بیش از ۹۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در این زمینه پیشتاز است، افزود: با جذب این تسهیلات دو هزار و ۳۵۱ طرح اشتغال‌زا اجراشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از این میزان تسهیلات ۷۹ درصد در بخش کشاورزی، ۹ درصد خدمات و هفت درصد در بخش صنعت جذب‌شده است.

پناه اضافه کرد: سهمیه کارورزی استان بوشهر ۴۶۷ نفر پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۱۰ نفر قرارداد بسته‌اند و ۹۷ نفر نیز بعد از پایان دوره کارورزی جذب همان کارگاه‌ها شدند.

وی درباره آموزش در محیط واقعی کار گفت: امسال سهمیه آموزش در این بخش ۸۳۰ نفر پیش‌بینی‌شده که از این شمار تاکنون آموزش ۶۰۰ نفر انجام‌گرفته است.

پناه اضافه کرد: میزان اعتبار مصوب اشتغال خانگی در سال جاری برای این استان شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که همه آن‌ها جذب و ۹۹ درصد به بانک‌ها معرفی و ۸۹ درصد پرداخت‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر یادآور شد: اشتغال پیش‌بینی‌شده استان در بخش مشاغل خانگی بر اساس طرح‌های معرفی‌شده ۵۶۸ نفر است.

وی ادامه داد: همچنین سهم اعتبارات حمایتی از محل تسهیلات اشتغال روستایی بوشهر نیز ۷۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۹ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان جذب و پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال یک هزار و ۴۷۶ نفر فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر بر ضرورت ثبت اشتغال‌های ایجادشده در سامانه رصد تأکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به نرخ بالای این بیمه، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بیمه روستایی که هزینه کمتری دارد را اجرا کنند.

کد خبر: ۳٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha