۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
بانک ملی در روسیه شعبه‌ای با عنوان «میر بیزینس‌بانک» تاسیس کرده است
مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت:

بانک ملی در روسیه شعبه‌ای با عنوان «میر بیزینس‌بانک» تاسیس کرده است

سیدی، مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به این که تحریم‌ها باعث شده تا تبادلات مالی ایران با اغلب کشورها سخت باشد، عنوان کرد: بهترین روابط مالی ایران می‌تواند با روسیه شکل بگیرد، چرا که بانک ملی ایران در این کشور شعبه‌ای با عنوان «میر بیزینس‌بانک» تاسیس کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، میرهادی سیدی گفت: در چند سال اخیر یک اتحادیه‌ای با عنوان «اتحادیه اوراسیا» تشکیل شده است و کشورهای «روسیه» و «قزاقستان» و «ارمنستان» و «بلاروس» و «قرقیزستان» به عضویت این اتحادیه درآمده‌اند.

وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با همکاری یکدیگر یک قلمروی مشترک گمرکی درست کرده‌اند.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: ما حدود ۲ سال و نیم با اعضای اتحادیه‌ی اوراسیا مذاکره کردیم و به یک موافقت‌نامه‌ی تجاری – ۲۰۰ صفحه‌ای – دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: این موافقت‌نامه پس از مذاکره و تصویب در پارلمان‌های ۵ کشورِ اوراسیا مطرح شده است و همین‌طور در ایران هم به تصویب رسید.

میرهادی سیدی افزود: موافقت‌نامه اوراسیا پس از طی مراحل در ۵ آبان ۹۵ در ایران اجرایی شد.

وی با اشاره به این که آمار فعالیت‌های ایران در اتحادیه اوراسیا امیدوارکننده است، عنوان کرد: علی‌رغم دشواری‌های تحریم و کرونا، ایران توانسته در بازه زمانی آبان ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال‌ِ قبل در اقلام تحت پوشش موافقت‌نامه ۶۳ درصد افزایش صادرات داشته باشد.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: این بازار ظرفیت وارداتی بسیار بزرگی دارد و ما انتظار داریم تا تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان عموم به واسطه این توافق و تسهیل تجارتی که با این ۵ کشور انجام شده است، جاده‌ی صادرات به سمت اتحادیه‌ی اوراسیا را هموارتر کنند.

وی افزود: مذاکرات جدیدِ ما باعث می‌شود تا جاده‌ی صادرات به اتحادیه‌ی اوراسیا هموارتر از قبل باشد.

میرهادی سیدی ادامه داد: اگر کلِ تولید ایران به بازار اوراسیا صادر شود، تنها ۵ درصد از نیاز آن کشورها برآورده می‌شود.

وی با اشاره به این که تحریم‌ها باعث شده تا تبادلات مالی ایران با اغلب کشورها سخت باشد، عنوان کرد: بهترین روابط مالی ایران می‌تواند با روسیه شکل بگیرد، چرا که بانک ملی ایران در این کشور شعبه‌ای با عنوان «میر بیزینس‌بانک» تاسیس کرده است.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت افزود: «میر بیزینس‌بانک» امکان تبادلات خوبی را برای ایران فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: افزایش ۶۳ درصدی صادرات ایران به اوراسیا نشان می‌دهد که تجارِ ایرانی توانسته‌اند از مکانیسم‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشند.

کد خبر: ۳۲٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha