۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
۱۰ میلیون ماسک ۱۳۰۰ تومانی کجاست؟
نایب رئیس انجمن داروسازان:

۱۰ میلیون ماسک ۱۳۰۰ تومانی کجاست؟

صبور، نایب رئیس انجمن داروسازان بابیان اینکه توزیع ماسک اعلامی از سوی وزارت صمت با قیمت ۱۳۰۰تومان انجام نمی‌شود، گفت: سوال اینجاست که این ماسک ها در کجا توزیع می شود؟

به گزارش بازار بهمن صبور اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیماری کرونا داروی خاصی ندارد بهترین موردی که می تواند به عنوان پیشگیری مورد استفاده قرار گیرد استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک از سوی دولت در طی چند روز اخیر، گفت: ماسکی را که وزارت صمت اعلام کرده با قیمت مصوب دولتی در حال توزیع است اصلا تاکنون توزیع نشده و حتی یک عدد ماسک هم تولید نکرده است، این در حالی است که وزارت صمت اعلام کرده که روزانه ۱۰ میلیون ماسک با قیمت ۱۳۰۰ تومان در حال توزیع است؛ اولین جایی که باید این ماسک هایی که وزارت صمت از آن صحبت می کند توزیع شود به خاطر مراجعه بیماران در داروخانه ها است که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

نایب رئیس انجمن دارو سازان ایران بیان کرد: ما در بحث ماسک های نیمه صنعتی که سه لایه و مختص پرستاری است تولید کننده ها در اشل صنعتی را به خط کردیم و آن ها دارند تولید می کنند و بسیج اصناف را به عنوان مسئول حقوقی این امر قرار دادیم.

صبور با بیان اینکه مشکلی که وجود دارد این است که در دولت متولی این امر چند ارگان هستند و باید یک هماهنگی بین بخشی میان آن ها صورت گیرد، گفت: اینکه وزارت صمت می گوید روزانه ۱۰ میلیون ماسک تولید می شود، پس توزیع اش کجاست!؟ تاکنون ما عرضه ماسک اعلامی این وزارت خانه را با قیمت مصوب ندیده ایم و این در حالی است که باید در این زمینه یک روند استاندارد وجود داشته باشد.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه قیمت اعلامی و مصوب ماسک از سوی وزارت صمت هم بالا است، گفت: ابتدا باید عرض کنم که این قیمت می تواند پایین تر بیاید چرا که قیمت همین ماسک در بهمن ماه ۴۰۰ تومان، در اسفند ماه ۸۰۰ تومان، ۱۰ روز پیش هزار تومان اعلام و در نهایت قیمت برای مصرف کننده ۱۳۰۰ تومان اعلام شد که علت آن هم این است که این رقم در تعداد بالا برای تولید کننده صرفه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر: ۳۲٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha