۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
ساخت اسکله‌های دریایی مازندران در دهه فجر کلید می‌خورد
استاندار مازندران:

ساخت اسکله‌های دریایی مازندران در دهه فجر کلید می‌خورد

ساری - استاندار مازندران گفت: ایام دهه فجر واگذاری مناطق ساحلی برای ایجاد اسکله های دریایی به سرمایه گذاران انجام می شود و این طرح کلید می خورد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان پیش ازظهر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح های گردشگری دریایی و ایجاد اسکله های تفریحی مازندران با بیان اینکه ۱۳۴ نقطه ساحلی برای ایجاد اسکله ها، شناسایی و پیش بینی شده است، افزود: تاکنون ۱۲۰ سرمایه گذار برای این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه توسعه اسکله های دریایی در رونق حمل و نقل بین شهری، اجرای طرح های تفریحی و افزایش سهم‌بری از اقتصاد دریایی نقش موثری دارد، افزود: تاکنون استفاده مطلوبی از گردشگری دریایی نداشته ایم و با ایجاد اسکله های دریایی امید می رود، این غفلت تاریخی جبران شود.

استاندار مازندران ادامه داد: باید از ظرفیت دریا، آب بندان ها و مناطق روستایی برای توسعه گردشگری و درآمد اقتصادی برای استان بهره برد و اسکله های دریای قابلیت راه اندازی اماکن تفریحی و توریستی جذاب برای گردشگران را خواهند داشت.

حسین زادگان با اظهار اینکه طرح اسکله های دریایی برای اولین بار در کشور و در استان اجرا می شود، از انتخاب یک مشاور کلی برای ۱۳۴ نقطه ساحلی خبر داد و گفت: این کار سبب کاهش هزینه های سرمایه گذاری می شود.

وی با تاکید براینکه فرایند سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی باید کوتاه و تسهیلات و اعتبارات لازم به این بخش نیز فراهم شود، گفت: خوشبختانه سازمان بنادر موافقت اصولی خود را با ایجاد اسکله های دریایی در نوار ساحلی استان اعلام کرده است و این اسکله ها ایام دهه فجر  به دست سرمایه گذار سپرده می شود.

مازندران حدود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

کد خبر: ۳٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha