۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
«شیرخشک» بازار صادرات لبنیات را از رونق انداخت
سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران:

«شیرخشک» بازار صادرات لبنیات را از رونق انداخت

لرستان- بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران با اشاره به کاهش صادرات محصولات لبنی گفت: حمایت وزارت جهاد از صادرات شیرخشک سبب شده برخی کشورها دیگر نیازی به محصولات لبنی ایران نداشته باشند و جدر نتیجه بازارهایی که به سختی ایجاد شده بود را از دست دادیم.

محمدرضا بنی طبا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت محصولات لبنی اظهار داشت: برای یک تولید کننده و فعال اقتصادی مسئله ثبات بازار و روشن بودن آینده بازار و قابل پیش بینی بودن آن خیلی مهم است، وقتی شیر خام که ماده اصلی برای تولید مواد لبنی است گران می‌شود ما هم مجبوریم که در فرآورده‌های لبنی افزایش قیمت داشته باشیم.

وی افزود: وارادت مواد لبنی نداریم ولی سال گذشته حدود ۷۸۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که امسال به خاطر بیماری کرونا و محدودیت ارزی با کاهش صادرات مواجه شدیم و امیدواریم که صادراتمان دوباره رونق بگیرد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران عنوان کرد: آنچه که به صادرات ضربه زده است حمایت وزارت جهاد از صادرات شیرخشک بوده یعنی کشوری مثل عراق شیر خشک را از ایران می‌خرد و با آن محصولات لبنی تولید می‌کنند و دیگر نیازی به محصولات لبنی ایران ندارد در نتیجه بازارهایی که به سختی ایجاد شده بود را از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی سبب کاهش فروش می‌شود و حتی ممکن است به تعطیلی کارخانه‌جات هم منجر شود بنابراین ما اصلاً موافق گرانی لبنیات نیستیم.

سخنگوی انجمن صنایع لبنیایران با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس به نوعی حمایت از نسل جوان است و می‌تواند به فرهنگ‌سازی مصرف لبنیات در کشور کمک کند، تصریح کرد: سابقه توزیع رایگان شیر در مدارس کشور به قبل از انقلاب بر می‌گردد و در واقع صنعت لبنیات به خاطر شیر مدرسه شکل گرفته ولی در سال‌های اخیر می‌بینیم که در کتب درسی، محتوای ضد محصولات لبنی گنجانده شده است.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران بیان کرد: در سنوات گذشته هم شیر یارانه‌ای داشتیم هم توزیع شیر رایگان در مدارس انجام می‌شد ولی الان این اتفاق نمی‌افتد و نسل کودکان را هم با لزوم مصرف شیر و لبنیات آشنا نمی‌کنند البته سال گذشته قرار بود توزیع شیر در چهار استان کم برخوردار اجرا شود ولی به درستی عملیاتی نشد.

کد خبر: ۳۲٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha