۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده به قزوین تخصیص یافت
استاندار قزوین:

۷۳۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده به قزوین تخصیص یافت

قزوین- استاندار قزوین گفت: ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات حمایتی از مشاغل آسیب دیده به استان تخصیص یافت‌ها است که بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

به گزارش بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور یکشنبه شب در جلسه کارگروه اقتصادی قزوین که با حضور مسئولان در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ماهیت صنعتی و اقتصادی استان موجب شد تا با شیوع مشکلات اقتصادی در کشور و تشدید تحریم‌ها در سالیان گذشته استان با بحران های مختلف صنعتی و کارگری مواجه باشد که شیوع بیماری کرونا نیز بر این مسائل اضافه کرد.

وی بیان کرد: در پی شیوع این بیماری برخی از واحدهای تولیدی نیمه راکد و آسیب پذیر استان دچار مشکلات جدی شدند که برای ادامه فعالیت و جلوگیری از تعطیلی کامل نیازمند مدیریت و تلاش استانی بودند که از این رو سعی کردیم تا عزمی جدی برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان ایجاد شود.

کاهش بروکراسی زائد اداری
استاندار قزوین گفت: مدیریت فرآیندهای اداری و بانکی، کاهش بروکراسی زائد اداری، تسهیل‌گری در پرداخت اعتبارات و صدور مجوزها از اقداماتی بود که با هماهنگی مدیران استانی در قزوین صورت گرفت.

جمالی‌پور عنوان کرد: از این رو تلاش کردیم تا اعتبارات حمایتی تخصیص یافته به استان متناسب با نیاز صورت گیرد که نزدیک به ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای استان قزوین در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط پرداخت تسهیلات نیز تا حد ممکن آسان در نظر گرفته شده است و تلاش شده تسهیلات زیر ۱۶ یملیون تومان بدون ضامن و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه شود تا واحدهای کوچک و اصناف آسیب دیده بتوانند هرچه سریعتر از این تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

استاندار قزوین افزود: همه تلاش ما در استان مدیریت اوضاع به نفع تولید و فعالین اقتصادی است و  اجازه نمی دهیم چرخ تولید در استان متوقف شود.

پرداخت ۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به پراخت بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان تسهیلات حمایتی در استان قزوین اظهار داشت: در پی تخصیص اعتبار به استان قزوین ثبت نام از متقاضیان آغاز شد و تاکنون نزدیک به ۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی در استان قزوین پرداخت شده است.

رضا گروسی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های صادر شده کارگاه های آسیب دیده از کرونا به ازای هر نیروی کار ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت میکنند که این رقم در کارگاه های تعطیل شده تا ۱۶ میلیون تومان قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از آسیب دیدگان نشای از بیماری کرونا در استان قزوین تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و تا ۱۳ رسته شغلی میتوانند برای دریافت این تسهیلات درخواست داشته باشند، گفت: مراحل ثبت نام به صورت غیر مجازی و از طریق ارسال پیامک صورت میگیرد و در صورت موافقت اولیه مراحل ثبت نام از سوی دستگاه های اجرایی پیگیری می شود.

کد خبر: ۳۲٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha