۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان روانه بازارهای خارجی می شود 
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

محصولات گلخانه ای سیستان و بلوچستان روانه بازارهای خارجی می شود 

زاهدان - شریفی، رئیس اداره توسعه صادرات سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش حجم صادرات محصولات گلخانه ای استان به کشورهای همسایه هستیم.

روح الله شریفی در گفت و گو  با خبرنگار بازار، اظهار اشت: استان سیستان و بلوچستان در بخش محصولات گلخانه ای ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه دارند به طوری که هم اکنون برخی از محصولات گلخانه ای استان به عمان و روسیه صادرات می شود.

وی گفت: تولید ۵۲۸ هزار تن محصول باغی و وجود ۵ هزار و ۵۶۰ هکتار گلخانه و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان هستند که جایگاه این استان را در بازارهای جهانی ارتقا می بخشند.

رئیس اداره توسعه صادرات سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا، با حضور مسئولین کشوری در آبان ماه سال جاری میز ملی توسعه صادرات میوه های گرمسیری و گلخانه ای در استان برگزار و به موجب این میزگرد تصمیمات مهمی اتخاذ می شود.

وی تصریح کرد: تهیه و تدوین طرح های توجیهی با هدف  گسترش صنایع تبدیلی و  حمایت از شرکت های مدیریت صادرات در راستای توسعه صادرات غیر نفتی یک ضرورت است.

شریفی با اشاره به اینکه، بسته های جامع حمایتی هم  برای محصولات کشاورزی در این میزگرد تدوین می شود، گفت: لازم است تا با  تغییر الگوی کاشت محصولات کشاورزی  به نیاز بازارهای خارجی را تامین کنیم.

کد خبر: ۳۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha