۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
چینی ها دیگر اشغال وارد نمی کنند!
کمپین سرکوب قاچاق زباله و واردات صفر

چینی ها دیگر اشغال وارد نمی کنند!

سخنگوی وزارت محیط زیست چین اعلام کرد که این کشور در تلاش است که واردات زباله را تا پایان سال 2021 به صفر رسانده و به سرکوبی قاچاق زباله که نتایج مثبتی به همراه داشته است، ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشاتودی، لیو یوبین سخنگوی وزارت بوم شناسی و محیط زیست چین اعلام کرد واردات زباله به چین در سال گذشته 13.5 میلیون تن گزارش شده و انتظار می رود که واردات این محموله ها تا دوازده ماه آینده کاملا متوقف شده و به صفر برسد. 

شایان ذکر است که چین در سال 2017 واردات انواع خاصی از زباله را ممنوع اعلام کرد و این میزان به 71 درصد کاهش یافت تا از طریق زباله های خود به تولید انرژی بپردازد.

بر اساس گزارش رسانه های چینی، برخی از بازیافت کنندگان محلی که به زباله های خارجی وابسته بوده، هم اکنون به بازار داخلی روی آورده اند و پکن قصد دارد خوراک نیروگاه های زباله سوز خود را از محل زباله های داخلی خود تامین کند.

گفتنی است که ضایعات چین جریان جهانی زباله را نیز واژگون کرده و این مسئله فشار را بر کشورهای همسایه که فاقد ظرفیت لازم هستند ، افزایش می دهد.

جالب است که سایر کشورهای جهان به سادگی تن به بازیافت بخش عمده ای از زباله های جهان نمی دهند. به تازگی ، مالزی 150 کانتینر حمل و نقل زباله های پلاستیکی را به 13 کشور از جمله کانادا ، ایالات متحده و انگلیس ارسال کرده است.

پیش از این اندونزی ، فیلیپین و کامبوج نیز محموله های زباله های پلاستیکی را به غرب ارسال کرده اند.

کد خبر: ۳٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha