۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
طرح های زودگذر دردی از مستاجران دوا نمی کند؛ ضرورت اعطای وام های آسان عرضه
استاد دانشگاه:

طرح های زودگذر دردی از مستاجران دوا نمی کند؛ ضرورت اعطای وام های آسان عرضه

اصفهان - استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طرح های زودگذر دردی از مستاجران دوا نمی کند، گفت: از عوامل تورم در بخش املاک و مسکن وجود دلالان است که اتحادیه های املاک با همکاری دیگر مراجع قانونی برای سامان بخشیدن به این افراد باید به طور جدی ورود کنند.

محمد کریم پور در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح های ارائه شده توسط دولت برای بازار مسکن باید پایدار و دائمی باشد، اظهار داشت: ارائه طرح های زودگذر دردی از مستاجران که اغلب از قشر حقوق بگیر کارمند و کارگر است را دوا نمی کند و همانند یک تسکین دهنده برای درد فراگیر اجاره نشینی است.

وی با بیان اینکه ارائه این طرح با اعتبار محدود ۲۰ هزار میلیارد تومان و اختصاص آن به افرادی خاص نمی تواند به صورت فراگیر موثر باشد، ابراز داشت: دولت به جای این طرح ها باید با اعطای وام های بانکی آسان عرضه را در بازار افزایش دهد تا باعث فروکش کردن تب اجاره منازل در فصل جابجایی ها که همان تابستان است، شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه طرح مالیات برای خانه های خالی از طرف مجلس در حال پیگیری و انجام است، تصریح کرد: این طرح باید از طرف مجلس به طور جدی پیگیری شود چراکه باعث افزایش عرضه مسکن در فصل اجاره و کاهش میزان اجاره بها می شود.

اعطای وام های آسان برای ساخت و ساز به مردم و انبوه سازان
وی با بیان اینکه باید برای مهار تورم در جامعه نقدینگی به حداقل برسد، اظهار کرد: اعطای وام های آسان برای ساخت و ساز به مردم و انبوه سازان علاوه بر تولید اشتغال باعث کنترل تورم افسار گسیخته در بازار مسکن و املاک می شود.

کریم پور افزود: دولت و مجلس باید با همفکری و همکاری برای حل مشکلات مسکن مردم به خصوص جوانان راه چاره ای فوری بیاندیشند چرا که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر افزایش جمعیت و ترویج ازدواج آسان، تهیه مسکن برای زوج های جوان نقش مهم و موثری دارد.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل تورم در بخش املاک و مسکن وجود برخی از دلالان است که اتحادیه های املاک با همکاری دیگر مراجع قانونی برای سامان بخشیدن به این افراد باید به طور جدی ورود پیدا کنند.

کد خبر: ۳۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha