۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
مجلس در زمینه کمک به دامداران ورود پیدا کند؛ ضرورت اعطای سوبسید به تولیدکنندگان مواد لبنی
فعال اقتصادی حوزه محصولات لبنی در اصفهان:

مجلس در زمینه کمک به دامداران ورود پیدا کند؛ ضرورت اعطای سوبسید به تولیدکنندگان مواد لبنی

اصفهان- حسین زاده، فعال اقتصادی حوزه محصولات لبنی در اصفهان با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت های مواد لبنیاتی بر سلامت جامعه اثر نامطلوب دارد، گفت: مجلس در زمینه کمک به دامداران ورود پیدا کند.

علیرضا حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به لزوم ارائه راهکارهایی از طرف دولت برای افزایش ارتقای سلامت جامعه اظهار داشت: متاسفانه با افزایش ناگهانی قیمت مواد لبنی در طول دو هفته اخیر بسیاری از مردم در شرایط کنونی با کوچک کردن سبد مواد غذایی خود از مصرف لبنیات هم می کاهند.

وی با بیان اینکه شرایط دامداران و کارخانه داران نیز قابل درک است، ابراز داشت: دولت باید با اعطای سوبسید به تولیدکنندگان مانع افزایش قیمت در این حوزه شود چرا که افزایش قیمت ها باعث کاهش مصرف مردم و در نتیجه اثر نامطلوب بر سلامت مردم می شود.

سرانه مصرف مواد لبنی و شیر در ایران ناامیدکننده است
این فعال اقتصادی حوزه محصولات لبنی در اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه سرانه مصرف مواد لبنی و شیر در ایران بسیار ناامیدکننده یا به عبارتی وحشتناک است، تصریح کرد: این میزان مصرف در ایران سالیانه حدود ۱۱۵ کیلوگرم است و این در حالی است که در جهان این سرانه به طور میانگین حدود ۱۶۵ کیلوگرم مصرف مواد لبنی و شیر است.

وی با بیان اینکه در کمتر از دو هفته قیمت مواد لبنیاتی به طور متوسط حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: با این اتفاق ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان، مواد لبنی را از سبد خرید روزانه خود حذف کنند که این ممکن است باعث پیامدهای ناگواری برای سلامت جامعه شود.

با شیوع کرونا و کاهش شدید مصرف شیر و لبنیات توسط مردم بسیاری از فعالان این بخش دچار آسیب های هنگفت اقتصادی شدند و حتی بعضی از واحدها مجبور به تعدیل نیروهای خود شدند

تاثر شیوع کرونا بر تعدیل نیرو در واحدهای لبنی
حسین زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرر و زیان هنگفت دامداران و تولیدکنندگان مواد لبنی در کشور بیان داشت: با شیوع کرونا و کاهش شدید مصرف شیر و لبنیات توسط مردم بسیاری از فعالان این بخش دچار آسیب های هنگفت اقتصادی شدند و حتی بعضی از واحدها مجبور به تعدیل نیروهای خود شدند.

این فعال اقتصادی حوزه محصولات لبنی در اصفهان با بیان اینکه دولت باید با اجرایی کردن طرح های حمایتی از دامداران و تولیدکنندگان زمینه را برای رونق تولید در این بخش مهیا سازد، یادآور شد: حمایت از این بخش علاوه بر افزایش اشتغال های مستقیم و غیرمستقیم باعث تقویت بنیان اقتصادی و معیشت خانواده ها می شود.

مجلس در زمینه کمک به دامداران ورود پیدا کند

وی همچنین با اشاره به مشکلات دامداران در تامین مواد مورد نیاز برای خوراک دام گفت: متاسفانه این امکان وجود دارد که بسیاری از فعالین این حوزه با توجه به مشکلات عدیده ای که در سر راه دارند عطای حضور و فعالیت در این بخش را به لقای آن بخشیده و از فعالیت اقتصادی در حوزه دامداری خارج شوند که این اتفاق برای صنعت کشاورزی کشور بسیار ناخوشایند است و بهتر است که مجلس در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کند.

کد خبر: ۳۲٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha