۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
گرانی چراغ خاموش در بازار مازندران/ مسئولان: همه چیز آرام است
وضعیت بازار مازندران پس از اصلاح قیمت بنزین،

گرانی چراغ خاموش در بازار مازندران/ مسئولان: همه چیز آرام است

ساری – روند چراغ خاموش گرانی اجناس و کالاها در مازندران در حالی است که قرار بود طبق گفته مسئولان، بازار به افزایش قیمت بنزین واکنش نشان ندهد.

گروه استان ها: چند روزی از اصلاح قیمت بنزین می گذرد و در روزهای اخیر برخی کسبه و اصناف به بهانه های واهی از جمله گرانی نرخ بنزین، چند درصدی روی قیمت کالا و اجناس کشیده اند.

افزایش چراغ خاموش کالا و اجناس در حالی است که مسئولان مرتبط می گویند همه چیز آرام است و گرانی کالاها و خدمات را تکذیب می کنند اما واقعیت چیزی دیگری است.

قیمت اجناس و کالاها روند افزایشی به خود گرفته است و نوک پیکان این گرانی ها بیشتر اصلاح قیمت بنزین را نشانه گرفته است و از بقال گرفته تا راننده همه در توجیح اقدامشان، بالا رفتن کرایه ها بهانه مطرح می کنند.

یک بانوی ساروی می گوید: هنوز چند روزی از افزایش قیمت بنزین نگذشته که راننده سرویس مدرسه ۴۰ هزار تومان بر نرخ کرایه افزوده است و این درحالی است که مسئولان مربوطه می گویند این افزایش کرایه غیرقانونی است اما انگار گوش راننده به این حرف ها بدهکار نیست و می گوید نمی پذیرید دیگر فرزندتان را به مدرسه نمی رسانم.

محبوبه اکبری ادامه می دهد تا قبل از اصلاح قیمت بنزین ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بابت کرایه سرویس مدرسه پرداخت می کردیم که اکنون به ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در بازار ساری نیز، قیمت اجناس و کالاها تغییر کرده است و گوجه فرنگی که تا دیروز کیلویی هزار تا سه هزار تومان فروخته می شد، اکنون بین ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

مژگان احمدی بانوی خانه داری که هفته ای چندبار به بازار میوه و تره بار ساری می رود تا خرید مایحتاج منزلش را تهیه کند می گوید: امروز با ۵۰ هزار تومان به بازار آمدم و فقط توانستم یک عدد مرغ، یک کیلو عدس و اسفناج بخرم.

این بانو می گوید: لوبیا چی تی که تا چند وقت گذشته بین سه تا هفت هزار تومان به ازای هر کیلو قیمت داشت پس از گرانی قیمت بنزین به ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است.

گرانی کرایه ها پس از افزایش قیمت بنزین امری عادی شده است، رانندگان می گویند سهمیه بنزین کفاف نمی دهد و وقتی قیمت بنزین سه برابر شده مجبوریم بر نرخ ها بیفزاییم.

محمدی یک راننده خطی نوشهر و چالوس می گوید: حداقل روزانه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پول نیاز داریم تا بتوانیم یک پاک بنزین بنزیم آن وقت تا پایان شب باید دنده بزنیم و این پول را درآوریم و باز فردا، روز از نو، روزی از نو.

همچنین عباس جعفری دانش آموزی که هر روز از منطقه صلاح الدین کلا مجبور است مسیر حدود ۲۰ کیلومتری را تا چالوس طی کند می گوید: بعد از اصلاح قیمت بنزین، کرایه های این مسیر چند نرخی شده است، راننده ای هفت هزار تومان و راننده دیگری کرایه این مسیر را ۱۰ هزار تومان طلب می کند و نظارت بر صنف حمل و نقل ضعیف است.

درحالی که برنرخ اجناس و کالاها در مناطق مختلف مازندران افزوده شده است، مجتبی پیرزاده رئیس اتاق اصناف ساری با اظهار اینکه نظارت بر بازار کالا و خدمات تشدید یافته است عنوان می کند مشکلی از نظر دخایر کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

وی می گوید: مرغ، گوشت، شکر و دیگر مایحتاج مردم به اندازه کافی در بازار وجود دارد و هرگونه افزایش قیمت ها به بهانه گرانی قیمت بنزین خلاف محسوب می شود.

وی از شهروندان و مردم خواست تا گرانی اجناس و کالاها را به اتاق اصناف یا سازمان های مربوطه اطلاع رسانی کنند.


برای نظارت بر بازار به ویژه افزایش کرایه های حمل و نقل ۱۲ کیوسک شکایت های مردمی در مناطق مختلف مازندرن راه اندازی شده است تا مردم راحت تر انتقادها و شکایت هایشان را مطرح کنند.

همچنین استاندار مازندران از تشکیل قرارگاه ویژه نظارت بر بازار کالاها و خدمات خبر می دهد و می گوید: هیچ دلیلی برای گرانی اجناس به بهانه اصلاح قیمت بنزین منطقی و قابل قبول نیست.

احمد حسین زادگان خواهان نظارت و رصد بیشتر بازار از سوی دستگاه های مرتبط شد و گفت: دستگاه های مربوطه با نظارت بر بازار بر مشکلات رسیدگی کنند تا شاهد گرانی افسارگسیخته اجناس نباشیم.

وی همچنین به دستگاه های تابعه نظیر سازمان صمت و تعزیرات ماموریت داد تا ویژه بازار استان را رصد کنند و با هرگونه کم فروشی و گرانفروشی مقابله کنند.

گرانی چراغ خاموش بازار مازندران و اکثر کالاها و خدمات را دربرگرفته است و هر روز بر نرخ اجناس به بهانه گرانی قیمت بنزین افزوده می شود، این وضعیت فشار اقتصادی بر طبقات مختلف جامعه را مضاعف کرده است و در این وضعیت، مسئولان معتقدند همه چیز آرام است.

کد خبر: ۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha