۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
فردا گرمترین روز هفته/ مصرف برق باز هم اوج می گیرد؟

فردا گرمترین روز هفته/ مصرف برق باز هم اوج می گیرد؟

بررسی نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که در هفته جاری، دمای هوا روندی صعودی دارد به طوری که در برخی نقاط دما از ۵۰ درجه نیز بالاتر خواهد رفت که همین موضوع احتمال افزایشی شدن مصرف برق را بیشتر و در کنار آن ضرورت توجه به راهکارهای مدیریت مصرف برق را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، نگاهی به نقشه های هواشناسی نشانگر آن است که امروز یکشنبه ۵ مرداد، میانگین دمای هوا در کل کشور به ۳۷.۶۸ خواهد رسید.

این درحالی است که فردا(دوشنبه  ۶ مرداد) دمای هوا در کشور به ۳۸.۰۳ افزایش خواهد یافت وحتی برخی مناطق کشور به ویژه مناطق جنوبی، گرمایی تا بیش از ۵۰ درجه را نیز به خود خواهند دید. روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز میانگین دمای کشور از ۳۷.۰۹ پایین تر نخواهد آمد.

همچنین نگاهی به روند مصرف برق در کشور نیز حاکی از آن است که از هفته گذشته تاکنون پیک مصرف برق چندین بار از ۵۸ هزار مگاوات عبور کرده و حتی روز گذشته (شنبه ۴ مرداد) که نسبت دو روز آینده دمای پایین تری داشت، پیک مصرف برق به ۵۸ هزار و ۱۶۲ مگاوات رسید.

مجموع این ارقام بیانگر آن است که در هفته جاری استفاده از وسایل سرمایشی بازهم بیشتر خواهد شد که همین امر مصرف برق را افزایش خواهد داد. روندی که با توجه به گرمای پیش رو و احتمال تداوم آن، می تواند مصرف را از توان تولیدی نیروگاه ها بیشتر کرده و خطرات احتمالی در شبکه را افزایش دهد.

خاطرنشان می سازد: در این شرایط هرکدام از مشترکان برق می توانند با بکاربستن راهکارهای ساده ای چون تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولرهای آبی، در پایدار نگه داشتن شبکه برق وجلوگیری از مشکلات احتمالی در شبکه سهم بسزایی داشته باشند. علاوه بر این اجرای این راهکارها می توانند در کاهش مصرف برق و پایین آمدن مبلغ قبض پرداختی خود نیز کاهش محسوسی را مشاهده نمایند.

در عین حال  استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی، جارو برقی و... در ساعت های گرم روز (۱۳ تا ۱۷)نیز می تواند در رسیدن به اهداف مذکور، کمک شایانی نماید.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha