۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
روش‌های استعلام غیر حضوری دفترچه‌های بیمه
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد

روش‌های استعلام غیر حضوری دفترچه‌های بیمه

ربیع زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، روش‌های استعلام غیرحضوری دفترچه‌های بیمه را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، علی اکبر ربیع زاده گفت: قبلا باید بیمه شدگان به کارگزاری مراجعه و همکاران ما استحقاق و اعتبار را کنترل و دفترچه بیمه را مهر می‌کردند و دیگر نیازی به این کار نیست و اگر فرد به مراکز درمانی مراجعه کند آنجا از طریق روش‌های اعلام شده استحقاق درمانش را می‌سنجند، ضمن اینکه خود بیمه شده هم می‌تواند این کار را برای خودش انجام دهد.

وی گفت: روش نخست شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع (#۱۴۲۰*۴*) است. با شماره گیری این کد دستوری منویی نمایش داده می‌شود که باید در آن کدملی را وارد کرد. به محض ورود کد ملی سیستم پاسخ می‌دهد و پیامی با این مضمون که «شما از حمایت درمانی برخوردار می‌باشید.» نمایش داده می‌شود.

ربیع زاده گفت:روش دوم شماره گیری کد دستوری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ ستاره یک مربع (#۱*۱۴۲۰*۴*) است که در اینجا هم کدملی را وارد می‌کنیم. روش سوم کددستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع (#۱۶۶۶*) است که با بیمه سلامت مشترک است. بیمه شده گزینه یک را انتخاب و با ورود کدملی، اعتبار دفترچه را دریافت می‌کند.

ربیع زاده افزود: به اینترنت وصل می‌شویم و در مرورگر عبارت pwa.tamin.ir را می‌نویسیم و در منو هم کدملی از طریق صفحه کلید قابل ورود است و اگر از موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید بارکد دفترچه را جلوی موبایل بگیرید که اسکن می‌کند و اعتبار دفترچه را نمایش می‌دهد.

وی گفت: روش آخر از طریق medical.tamin.ir اعتبار دفترچه را استعلام می‌کند. اگر هرکدام از بیمه شدگان دچار مشکل شدند و با خطایی برخورد کردند می‌توانند با ۱۴۲۰ تماس بگیرند، آنجا استحقاق درمان را کنترل می‌کنند.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha