۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۱۰۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی نیاز دارند
سرپرست آب منطقه‌ای گلستان:

۱۰۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان لایروبی نیاز دارند

گرگان- حسینی، سرپرست آب منطقه‌ای گلستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده هزار و ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی نیاز دارند و برای اتمام آن حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از حدود سه هزار کیلومتر ( دو هزار و ۸۵۰) رودخانه‌های استان بخشی نیاز به لایروبی ندارند.

وی افزود: مطابق با بررسی‌های انجام شده هزار و ۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان هر سه سال یکبار نیاز به لایروبی دارند و یعنی باید سالانه ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شوند.

سرپرست آب منطقه‌ای گلستان توضیح داد: بیش از ۲۵ درصد از سیل سال گذشته رسوب بود و برآورد کلی ما این است در شرایط فعلی هزار و ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان به لایروبی نیاز دارد.

وی به جزییات بیشتر هم اشاره و تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه نکاء رود، ۵۰ کیلومتر خلیج گرگان، ۱۰۰ کیلومتر از حوضه قره سو، ۱۰۰ کیلومتر از حوضه اترک و ۷۰۰ کیلومتر از حوضه گرگانرود و سرشاخه‌های آن در گلستان نیازمند لایروبی است.

حسینی اضافه کرد: برای لایروبی هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان به حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و اعتبار این بخش ۴۰ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۳۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha