۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
حُباب یا سدی در مقابل نقدینگی؛ معایب و مزایای بورس چیست؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بازار تحلیل کرد

حُباب یا سدی در مقابل نقدینگی؛ معایب و مزایای بورس چیست؟

مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:کنترل نقدینگی در بازار بورس بسیار خوب و مورد قبول است اما حباب بورس هم خطرناک است و در بسیاری از موارد منطقی نیست.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معایت و مزایای بازار بورس در شرایط فعلی کشور گفت: در حال حاضر ما یک نقدینگی وحشتناک در کشور داریم که متأسفانه بدون هیچ گونه برنامه‌ای و هیچ هدفی سرگردان است.

وی تأکید کرد: این نقدینگی موجود به هر سمت سویی سوق داده شد، خرابی به بار آورده است. این نقدینگی زمانی به سوی بازار خودرو حرکت کرد و مشکلاتی را ایجاد و در زمانی دیگر به سمت بازار ارز و طلا حرکت کرد و به تبع آن مشکلاتی شکل گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بنابراین بازار بورس محملی است که به ما کمک کرد تا جلوی این نقدینگی را سد کنیم چرا که این نقدینگی سرگردان می‌توانست چون سیل مخرب باشد لذا بورس این سیل را کنترل و دست و پای آن را بست.

این نماینده مجلس اظهارداشت: منتها  باید به این نکته هم اشاره کرد که بازار بورس، مقداری عجیب و غریب رفتار می‌کند، در حال حاضرما شاهد این هستیم که شرکت و کارخانه‌ای رشد چند صد در صدی داشته  و اما اصلا تولیدی مناسبی نداشته است اما سهام این شرکت به خوبی به فروش می‌رسد که این مسئله به هیچ وجه طبیعی نیست: بنابراین انتظار داریم این موضوع کنترل شود. 

مرحبا اظهار داشت: بنابراین کنترل نقدینگی در بازار بورس بسیار خوب و مورد قبول است اما حباب بورس هم خطرناک است و در بسیاری از موارد منطقی نیست.

کد خبر: ۳۱٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha