۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
عمق بخشی به بازار بورس مدنظر قرار گیرد/ فواید بورس در جمع آوری نقدینگی سرگردان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

عمق بخشی به بازار بورس مدنظر قرار گیرد/ فواید بورس در جمع آوری نقدینگی سرگردان

قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان بازار بورس باید در جهت عمق بخشی به این بازار تلاش کنند  چرا که اگر این بازار عمق بگیرد حرکت این بازار خوب پیش خواهد رفت.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معایب و مزایای بازار بورس در شرایط کنونی ،گفت: اصل استقبال مردم به بورس و کشیده شدن سرمایه‌ها به بازار بورس یک اقدام پسندیده و یک اقدام ارزشمند است چرا که نقدینگی سرگردان در جامعه به یک نقطه مشخص سوق داده شده است.

عرضه سهام در بورس بیشتر شود
وی افزود: البته در کنار این افزایش تقاضایی که برای خرید سهام در بورس وجود دارد باید عرضه هم بیشتر شود تا قیمت‌ها حبابی نشود  چراکه اگر قیمت‌ها حبابی شود طبیعتا با افزایش تقاضای بیشتر این حباب‌ها می‌ترکد و مشکلات دو چندان شده و نهایتا افراد متضرر می‌شوند.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابر این دولت و مسئولین بازار بورس باید در مقابل تقاضایی که وجود دارد، عرضه بهتری داشته باشند.

قادری بیان داشت: از سویی دیگر باید اطلاعات مربوط به شرکتها به درستی در اختیار خریداران قرار گیرد به طوری که عده‌ای نتوانند به صورت تصنعی قیمت سهام برخی از شرکتها را افزایش داده و حباب قیمتی را بیشتر کنند.

این نماینده مجلس گفت: با این حال فرصت بسیار خوبی ایجاد شده تا شرکتهای بسیار بزرگ از استقبال مردم به بورس نهایت استفاده را داشته و نقدینگی موجود در این بازار را برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام خودشان استفاده کنند .دولت هم باید از این فرصت استفاده کرده و طرح‌های نیمه تمام خود را به اتمام برساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین متولیان بازار بورس باید در جهت عمق بخشی به این بازار تلاش کنند  چرا که اگر این بازار عمق بگیرد حرکت این بازار خوب پیش خواهد رفت.

 فواید بورس در جمع آوری نقدینگی سرگردان 
وی گفت: در حال حاضر سهام برخی شرکت ها در بازار بورس حباب دارند که مجموعه بورس نباید اجازه چنین اقدامی را دهد چراکه این مسئله باعث کاهش اعتماد مردم به بازار بورس خواهد شد از سویی دیگر این بازار در جمع آوری نقدینگی سرگردان در جامعه مفید فایده بوده البته این نقدینگی باید به سرعت به سمت تولید سوق داده شود.اگر این نقدینگی ظرفیت‌های اقتصادی را بالا نبرد این مسئله خود ایجاد مشکل خواهد کرد.

کد خبر: ۳۱٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha