۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
بررسی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل
در دیدار سفیر ایران در برزیل با رئیس ایالت پارانا صورت گرفت

بررسی گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و برزیل

در دیدار قریبی، سفیر ایران با راتینیو جونیور رئیس ایالت پارانا راه‌های گسترش روابط تجاری ایران و برزیل به ویژه در زمینه‌های کشاورزی و فعالیت‌ها در بخش‌های فناوری بررسی شد.

 به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، در دیدار حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با راتینیو جونیور رئیس ایالت پارانا برزیل راه‌های گسترش روابط تجاری دو طرف به ویژه در زمینه‌های کشاورزی، پتروشیمی و فعالیت مشترک در بخش‌های فناوری بررسی شد.

قریبی در این دیدار بر آمادگی ایران برای حفظ، توسعه و متنوع سازی روابط اقتصادی با این ایالت با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی آن تاکید کرد و ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها برای مقابله با صدمات عمیق ناشی از کرونا را یادآور شد.

رییس ایالت پارانا برزیل هم در این دیدار گفت گسترش بیماری همه گیر کرونا بر اقتصاد این ایالت تاثیر زیادی گذاشته و برای جبران زیان‌های ناشی از این بیماری، اولویت وی ایجاد اشتغال بیشتر است و به همین منظور همکار با ایران اهمیت بسیاری دارد.

در این دیدار علاوه بر بررسی وضعیت همکاری‌های اقتصادی ایران با این ایالت مهم کشاورزی و صنعتی برزیل، سرمایه گذاری مشترک برای پیگیری تحقیقات نانوفناورری به منظور یکپارچه کردن ظرفیت‌های فناوری محققین ایرانی با مشارکت شرکت تحقیقات کشاورزی برزیل (امبراپا) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی ایرانی و برزیلی علاقه‌مند حضور داشتند.

ایالت پارانا با دویست هزار کیلومتر مربع مساحت و یازده میلیون نفر جمعیت، یکی مهمترین قطب‌های اصلی صنعتی و کشاورزی در جنوب برزیل به شمار می‌رود که در زمینه ایجاد شرکت‌های تعاونی تجارب بسیار مفیدی دارد. تجارت دوجانبه ایران و ایالت پارانا در سال ۲۰۱۹ به نیم میلیارد دلار رسید که شامل واردات محصولات کشاورزی از پارانا به ایران و صادرات کودهای شیمیایی از ایران به این ایالت بود.

لازم به ذکر است تعامل با مقامات ایالتی در کشور پهناور برزیل در دستورکار سفیر جدید کشورمان در برزیل قرار دارد.

کد خبر: ۳۱٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha