۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری به سرمایه‌گذاران
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد؛

معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری به سرمایه‌گذاران

شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در استان شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، الله کرم نصیری شامگاه یکشنبه در نشست گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فرصت های سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی شوند، اظهار کرد: چهارمحال وبختیاری ظرفیت های بیشماری برای سرمایه گذاری دارد که باید از این ظرفیت های برای توسعه استان بهره گیری کرد.

وی گفت: سفیر اتریش به زودی به استان سفر می کند و این سفر زمینه ای برای معرفی ظرفیت های قابل سرمایه گذاری استان به سرمایه گذاران خارجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: صادرات غیر نفتی با توجه به اعمال تحریم ها مورد توجه مسئولان است که این مهم نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شده است، ادامه داد: افزایش صادرات کالاهای غیر نقتی با میزان تولید و اشتغال رابطه مستقیم دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشاورزی، گردشگری و صنعت از ظرفیت های مهم قابل سرمایه گذاری در این استان هستند، گفت: توجه به گردشگری موجب توسعه سایر بخش های اقتصادی می شود.

کاهش ۴۳ درصدی صادرات در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: صادرات در چهارمحال و بختیاری ۴۳ درصد کاهش یافته است.

اسماعیل الله دادی بیان کرد: اعمال تحریم ها از طرفی و شیوع کرونا موجب کاهش صادرات در این استان شده است.

وی با بیان اینکه بسته شدن مرزها به واسطه شیوع کرونا موجب کاهش صادرات در این استان شده است، ادامه داد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کالا را دارد.

الله دادی گفت: بادام، تجهیزات کشاورزی، سیمان، سنگ های تزئینی و خوراک دام مهمترین اقلام صادراتی استان چهارمحال و بختیاری هستند.

کد خبر: ۳۱٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha