۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
واردات و صادرات مرکزی با رشد منفی مواجه است
مدیرکل گمرکات مرکزی:

واردات و صادرات مرکزی با رشد منفی مواجه است

اراک- حسینی، مدیرکل گمرکات مرکزی با اشاره به اینکه استان طی چهار ماهه سال جاری میزان ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت: واردات و صادرات با رشد منفی مواجه است.

اسماعیل حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص ارزهای صادراتی تولیدکنندگان اظهار داشت: در وضعیت سخت کنونی کشور که تحریم‌های ظالمانه از یک سو و ویروس کرونا نیز از سوی دیگرچرخ تولید کنندگان را متوقف کرده دولت باید تمهیداتی را برای بازگرداندن ارزهای صادراتی تولیدکنندگان بیاندیشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی طی چهار ماهه سال جاری میزان ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته است، گفت: صادرات استان امسال با رشد منفی مواجه شده که از لحاظ وزنی ۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه اوضاع واردات استان نیز وضعیت مساعدی را ندارد، افزود: واردات نسبت به صادرات با کاهش روبرو شده به طوری که با ۵۵ میلیون دلار واردات از لحاظ وزنی ۴۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۵۰ درصد واردات با رشد منفی نسبت به سال مشابه روبرو بوده است.

حسینی در ادامه عنوان داشت: بحث کلی این است که صادرکننده برای ادامه کار نیاز به بازگرداندن ارز به داخل کشور و تبدیل آن به ریال دارد و اکنون که با جهش تولید و اشباع بازار داخل، نیاز به بازار صادراتی برای تولیدکنندگان مضاعف شده است، نباید سیاست‌های محدودکننده، موجب توقف صادرات شود.

کد خبر: ۳۱٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha