۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
خسارات نفت به کارآفرینی و خلاقیت جوانان ایران قابل کتمان نیست
معاون رئیس جمهور:

خسارات نفت به کارآفرینی و خلاقیت جوانان ایران قابل کتمان نیست

همدان - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بابیان اینکه باید فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور به خصوص در بین جوانان نهادینه کرد، گفت: خسارات نفت به کارآفرینی و خلاقیت جوانان ایران قابل کتمان نیست

به گزارش خبرنگار بازار؛ سورنا ستاری عصر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد اقتصاد دانش بنیان را یک نرم افزار سوار بر روی سخت‌افزار عنوان کرد و گفت: امروز دنیا به سمت فنآوری و تولید محصولات دانش بنیان حرکت می‌کند.

ستاری تاکید کرد: باید فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور به خصوص در بین جوانان نهادینه کرد چرا که با اقتصاد دانش بنیان پیشرفت سریع‌تر رقم می‌خورد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به اقتصاد متکی به نفت ایران اشاره کرد و گفت: نفت خسارات بسیاری به کارآفرینی و خلاقیت جوانان ایران وارد کرده است که این خسارت‌ها قابل کتمان نیست.

ستاری با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان به ذهن جوانان به عنوان یک سرمایه توجه دارد نه جیب آن‌ها، گفت: جامعه‌ای دانش بنیان است که افراد را به خاطر خود آنها، توانایی‌ها و خلاقیت‌های آن‌ها بخواهد.

وی دانشگاه‌ها را محور توسعه برشمرد و بابیان اینکه دانشگاه‌ها باید حمایت شوند، گفت: مردم باید نتیجه سرمایه‌گذاری در آموزش را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند چراکه در غیراینصورت یک جای کار مشکل دارد.

ستاری با بیان اینکه در فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و علم و فن‌آوری باید، به گونه‌ای عمل کرد که اثرات دانش را در اقتصاد مشاهده کنیم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری در استان همدان وجود دارد که برای حمایت و پشتیبانی از آنها برنامه ریزی خواهد شد.

کد خبر: ۳۱٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha