۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
۸۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح آبرسانی روستاهای کرمان اختصاص یافت
استاندار کرمان:

۸۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح آبرسانی روستاهای کرمان اختصاص یافت

کرمان- فدایی، استاندار کرمان از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح آبرسانی به روستاهای کرمان خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی آبفای کشور و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص می‌یابد.

محمدجواد فدایی در گفتگو با خبرنگار بازار در مورد سفر اخیر خود به تهران به منظور پیگیری و حل برخی مسائل استان با اشاره به اینکه کمبود آب اکنون یکی از اصلی‌ترین مسائل استان به شمار می رود، اظهار داشت: در حال حاضر ۷۶۰ روستایی استان کرمان از شبکه آب آشامیدنی بی بهره هستند و آبرسانی به آنها به صورت سیار انجام می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت آبرسانی به خانوارهای روستایی کرمان مناسب نیست و در شرایط بدی قرار دارد، افزود: این مهم در دیدار با مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور مطرح و مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۵۰۰ روستای استان کرمان اختصاص داده شود.

فدایی عنوان کرد: علاوه بر این رقم، قرار است ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یابد و با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، آبرسانی تا پایان دولت فعلی به روستاهای یاد شده انجام خواهد شد.

استاندار کرمان ادامه داد: در صورتی که مشکل این ۵۰۰ روستا در زمینه تامین آب شرب و بهداشتی حل شود، ۲۶۰ روستای دیگر در مناطق مختلف استان همچنان با مشکل کمبود آب مواجه هستند که به دلیل نبود ردیف اعتباری، تلاش می شود از منابع ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه توافق‌هایی نیز با بسیج سازندگی کشور انجام شده است، افزود: بسیج سازندگی قرار است تحت شرایطی ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی کرمان به ویژه روستاها هزینه کند.

فدایی همچنین با اشاره به دیدار خود با معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: جلسه ای مشترک با استاندار هرمزگان و مسئولان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برگزار شد که در آن با بررسی ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی کرمان، مقرر شد ایجاد اسکله صادراتی محصولات کشاورزی کرمان در هرمزگان پیگیری شود.

استاندار کرمان بیان کرد: بر اساس پیشنهاد بخش خصوصی، بندر کوهستک بین میناب و جاسک برای صادرات محصولات کشاورزی کرمان تجهیز می شود.

فدایی اظهار داشت: برخی توافق‌های لازم در این زمینه انجام شده و بخش خصوصی به زودی طرح پیشنهادی خود را در قالب یک برنامه زمان بندی شده مناسب ارائه خواهد داد و امیدواریم بتوانیم با دریافت مجوزهای لازم، ظرف سه ماه آینده از این بندر برای صادرات محصولات کشاورزی کرمان استفاده کنیم.

کد خبر: ۳۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha