۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
 تمامی تعرفه ها در فاز ۲ توافق تجاری چین، امریکا حذف نمی شود
وزیر خزانه داری امریکا اعلام کرد :

تمامی تعرفه ها در فاز ۲ توافق تجاری چین، امریکا حذف نمی شود

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت فاز دوم توافق تجاری با چین لزوماً یک "انفجار بزرگ" نیست که تمام تعرفه های موجود را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رویترز، وزیر خزانه داری امریکا  در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که با آغاز اجرای فاز دوم توافق تجاری با چین، امکان کاهش تعرفه ها و عدم حذف کامل آنها وجود دارد.  

منوچین همچنین هشدار داد که در صورتی که ایتالیا و انگلیس بر شرکتهای دیجیتالی مانند فیس بوک و الفبت گوگل مالیات وضع کند، امریکا این دو کشور را تحریم کرده و آنها با تعرفه های امریکا مواجه خواهند شد.   

هشدار منوچین به ایتالیا و انگلیس پس از عقب نشینی فرانسه و متعهد شدن با ایالات متحده مبنی بر جلوگیری از جنگ تجاری تا حداقل پایان سال جاری صورت می گیرد.

گفتنی است که نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون در ماه دسامبر قول داده بود که شرکتهای بزرگ چندملیتی سهم عادلانه مالیات خود را  از جمله اجرای مالیات خدمات دیجیتال، بپردازند.

شایان ذکر است که ایتالیا در برنامه بودجه سال ۲۰۱۹ مالیات مشابه را تصویب کرده اما هنوز آن را فعال نکرده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، منوچین اظهار داشت که امیدوار است انگلیس و ایتالیا برنامه های خود را برای تحمیل مالیات ها متوقف کنند در غیر اینصورت  با تعرفه های رئیس جمهور ترامپ مواجه خواهند شد.

منوچین همچنین گفت که دولت ترامپ کاهش مالیات اضافی را برای طبقه متوسط در ایالات متحده پیشنهاد خواهد کرد.

 ذکر این نکته لازم است که جزئیات مربوط به کاهش مالیات پیشنهادی در حالی صورت می گیرد که ترامپ به دنبال پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می باشد.

گفتنی است که ایالات متحده و چین در تاریخ ۲۵ دی ماه به امضای فاز اول توافق تجاری پرداختند و قرار شد که بر اساس این توافق نامه امریکا اقدامات اشتباه گذشته را جبران کرده و تحریم های اقتصادی خود را کاهش دهد.

کد خبر: ۳٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha