۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
 ۵۸ درصد از سد تهم شهر زنجان آب‌گیری شده است
مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان:

۵۸ درصد از سد تهم شهر زنجان آب‌گیری شده است

زنجان - مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد از سد تهم شهر زنجان آب‌گیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد بیشتر آب دارد.

یوسف رضا پور در گفتگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: براساس آخرین پایش انجام شده  ۹۲ درصد آب در بخش کشاورزی دو درصد صنعت و شش درصدبرای آشامیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی  به ورودی آب به سد تهم اشاره کرد و گفت: از اول مهرماه تا ۳۰ دی حجم سد تهم به ۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد دارد. 

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد از سد تهم شهر زنجان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصدبیشتر آب دارد.

رضا پور به حجم آب موجود در پشت سد گلابر نیز اشاره کرد و گفت: این سد هم ۵۹ درصد آب دارد که این میزان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۲۲ درصدافزایش یافته است.

وی ابراز کرد:۹۰ درصد حجم سد کینه ورس پر است که در سال گذشته ۹۴ درصد بود و امسال چهار درصد میزان آب کاهش دارد و سد کینه ورس هم بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: میزان آب موجود در سد تالوار نیز ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

کد خبر: ۳٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha