۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
خرید صوتی مُد می شود! / فناوری صوتی  در خدمت بازاریابان
حرکت به سوی دنیای بدون تماس

خرید صوتی مُد می شود! / فناوری صوتی  در خدمت بازاریابان

با همه گیری کرونا ویروس، کاربرد هرچه بیشتر از فناوریهای بدون تماس در خریدهای فروشگاهی هم افزایش یافته است، درحالی که یکی از این فناوری ها، استفاده از  فناوری صوتی است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «کلیک زد» نوشت: نیکلاس برگستروم، مدیرعامل رید اسپیکر (ReadSpeaker )، توضیح می دهد که چگونه فناوری صوتی با توجه به بیماری همه گیر کروناویروس  توسعه یافته است.

همه گیری کووید ۱۹ چالش های جدیدی را برای برندهای مختلف در تمام صنایع به وجود آورده است. به طوری که استفاده از روشهای دیجیتال به جای رویدادهای حضوری تا تجارت الکترونیکی به شدت افزایش یافته است. با این وجود، همه گیری همچنین فرصت های جدیدی را برای برندها در تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط عمیق تر، مانند اعمال نفوذ فناوری صدا ایجاد کرده است.

در حالی که امروزه بیشتر مصرف کنندگان به تعامل با دستیاران صوتی عادت دارند، بازاریان هم باید ابتکارات ایجاد شده  امثال آمازون الکسا یا Google Echo استفاده کنند تا تعامل معنی دار با مخاطبان هدف خود را در نظر داشته باشند.

در  یک نظر سنجی، ۹۱ درصد  از تصمیم گیرندگان مشاغل اظهار داشتند که در زمینه فناوری صوتی سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام می دهند.  این درحالی است که همه گیری کووید ۱۹  همچنین باعث تغییر در نحوه تعامل مصرف کنندگان با فناوری  شده است.

در  یک نظر سنجی، ۹۱ درصد  از تصمیم گیرندگان مشاغل اظهار داشتند که در زمینه فناوری صوتی سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام می دهند.  این درحالی است که همه گیری کووید ۱۹  همچنین باعث تغییر در نحوه تعامل مصرف کنندگان با فناوری  شده است.

یورو مانیتور اینتر نشنال گزارش داد که به دلیل کووید ۱۹، مصرف کنندگان استفاده از  دستگاههای  با قابلیت هوش مصنوعی و دستیاران مجازی  برای شان راحت تر  است،  چراکه مجبور نیستند سطوحی را  لمس کنند.

در عین حال که این عادتهای در حال تغییر، ما را به سمت دنیایی «بدون تماس» سوق می دهد، جایی که توانایی تعامل با فناوری کلامی جایگزین تعامل جسمی می شود. به همین ترتیب، بازاریاب ها باید در مورد چگونگی کمک به برندها در فناوری صوتی برای تعامل با مصرف کنندگان از بلندگوهای هوشمند در خانه گرفته تا پرداخت صوتی فعال شده در فروشگاه ها و فراتر از آن، فکر کنند که چگونه می توانند به برندها کمک کنند تا فناوری صوتی را در تعامل با مصرف کنندگان خود قرار دهند.

با توجه به بیماری همه گیر، برخی از شرکت های فناوری در تلاش هستند تا پیشنهادات خود را برای به روزرسانی فناوری  پیشرفته صدا ارایه کنند، زیرا تعداد بیشتری از مردم از خانه، کار خود را ادامه می دهند.  با توجه به اینکه افراد بیشتری از فناوری صوتی برای کار استفاده می کنند، باید انتظار داشت که از فناوری صوتی در زندگی شخصی خود هم  استفاده کنند و بایستی  این فناوری را در مکان های فروشگاهی گسترش داد.

به عنوان مثال، در حال حاضر مصرف کنندگان می توانند از دستیاران صوتی برای اضافه کردن موارد به لیست خرید استفاده کنند، بنابراین ممکن است شرکت ها در حال کار بر روی استراتژی باشند که به مصرف کنندگان این امکان را بدهد تا برای پرداخت اقلام به صورت صوتی و با افزایش تعداد بیشتری از افراد امکان  خرید  از فروشگاه ها  را فراهم کنند.

فناوری صدای دیجیتالی در دنیای پس از کووید ۱۹
در حال حاضر خرده فروشان از فناوری صدا استفاده می کنند تا مصرف کنندگان بتوانند وضعیت سفارش خود را از راه دور بررسی کنند، در عین حال که پس از همه گیری  باید فروشگاه ها، فناوری صدا را گسترش بیشتر دهند. با توجه به کاهش تعامل فرد به فرد، این موضوع به خرده فروشان فرصتی می دهد تا با نحوه تعامل با مصرف کنندگان خلاقیت بیشتری پیدا کنند.  خرده فروشان می توانند از فناوری تشخیص صدا برای تقویت روند پرداخت یا ایجاد مشاوره مکالمه ای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند در عین حال که مصرف کنندگان می توانند در صورت داشتن سؤال  با آنها صحبت کنند.

علاوه بر این، بازاریابان باید انتظار داشته باشند که مصرف کنندگان مایل به استفاده از فناوری های مبتنی بر لمسی نیستند که در سال های اخیر در فروشگاه ها رواج پیدا کرده اند، مانند دستگاه های فهرست موجودی یا تبلت هایی که برای مرور منوها در یک رستوران استفاده می شود. در حالی که فناوری صدا راهی را برای شرکت ها فراهم می کند تا  امکانات بدون تماس را گسترش دهند.

آینده فناوری صدا
با توجه به اینکه صنایع مختلف به دنبال ترکیب فناوری صدا هستند، بازاریابان باید صدا را وارد استراتژیهای خود کرده و تعیین کنند که چگونه می توان از آن در بازار رقابت استفاده کنند. مشابه با نحوه کمک در ایجاد ظاهر سازی برند، آنها همچنین باید در توسعه فناوری صدای برند ها هم نقش داشته باشند.

همه چیز از لحن صدا گرفته تا صدای واقعی  و تا کلماتی که صدا از آن استفاده می کند، باید همه در نظر گرفته شود تا صدا با آن  برند  مطابقت داشته باشد. صنعت صدا در یک نقطه بحرانی قرار دارد. برای موفقیت، بازاریابان باید درک کنند چگونه می توانند این فناوری را برای برنامه های مخاطبان مورد نظر خود در برنامه های کاربردی خود بگنجانند.

کد خبر: ۳۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha