۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
روش‌ های مورد استفاده در مبارزه با قاچاق کالا عمدتاً سنتی است
مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت:

روش‌ های مورد استفاده در مبارزه با قاچاق کالا عمدتاً سنتی است

بهنودقاسمی، مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در حال حاضر بازرسی ‌ها از نظام مندی خوبی برخوردار هستند اما روش‌ های که مورد استفاده قرار می‌گیرد عمدتاً سنتی است.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، داریوش بهنود قاسمی مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، افزود: روش سنتی به این مفهوم است که در بازرسی ‌ها از امکانات سیستمی برای مبارزه با تخلفات استفاده نشده یا کمتر استفاده شده است.

وی ضمن اشاره به طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) اظهارداشت: این سامانه به نوین سازی کردن بازرسی‌ ها کمک می‌کند.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: جدا از این با استفاده از سامانه مزبور رویه فعلی بازرسی‌ ها را به یک رویه مدرن، کارا و بهینه تر تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: قرار هست در این سامانه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم تا هدفمند سازی و هماهنگی های بهتری بین دستگاه های متولی که در حوزه بازرسی دخالت دارند با استفاده از داده های تجاری که به آسانی از طریق این سامانه در اختیار کاربرانش قرار می گیرد و همینطور استفاده کردن از گزارش های مردمی و همچنین دسترسی آسان به سوابق بازرسی بتوانیم به آن اهدافی که در این سامانه تعریف شده دسترسی پیدا کنیم.

بهنود قاسمی با بیان اینکه بین گرانی و گرانفروشی باید تفاوت قائل شد، اظهارداشت: هدف از طراحی و پیاده سازی این سامانه ایجاد دسترسی آسان به اطلاعات برای کاربران و افزایش سرعت در رسیدگی به پرونده ‌ها چه درشناسایی کردن تخلفات، چه در ایجاد پرونده و چه در رسیدگی کردن به پرونده در مراجعی که باید رسیدگی انجام دهند از جمله تعزیرات حکومتی منتها می ‌خواهیم به این اهداف به سرعت دست رسی پیدا کنیم تا هم سرعت را افزایش دهیم و هم در بازرسی ‌ها هوشمندی و هدفمندی ایجاد کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: با برنامه ریزی و طراحی که انجام شده این اتفاق در بازرسی‌ها حتماً رخ خواهد داد.

کد خبر: ۳۱٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha