۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی

زنجان- وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سال جاری برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی در دستور کار است. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهرپنجشنبه در بازدید از شرکت ایریکو ابهر گفت: استفاده درست از ظرفیت‌های داخلی، کشور را در مسیر دست‌یابی به یک اقتصاد توانمند قرار داده و اتکا به داخل را پررنگ‌تر از گذشته خواهد کرد و در این میان باید به تولیدات داخلی بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های ارزشمندی که در داخل کشور وجود دارد، مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: در شرایط کنونی مسیر توسعه را از ایده تا حصول نتیجه باید پیگیری شود. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران کشوری است که به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های حوزه راه، جایگاه ارزشمندی دارد و در این میان توسعه ناوگان حمل و نقل به ویژه ناوگان ریلی در اولویت قراردارد. 

اسلامی تاکید کرد: طی سال جاری برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی ۵۰ میلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی دردستور کار است. 

وی افزود:  توجه به توان داخلی باعث توسعه می شود و در این میان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های داخلی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان است که باید به آن نگاه ویژه شود. 

وزیر راه و شهرسازی از توسعه دو هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا پایان دولت یازدهم خبر داد و افزود: کشورمان شدیدترین تحریم‌ها از سوی غرب را دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا به توان و ظرفیتی که در داخل کشور داریم بیشتر توجه شود. 

اسلامی با بیان اینکه دست‌یابی به توسعه واقعی در گرو استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که در داخل کشور وجود دارد، گفت:  توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور را به دستاوردهای خوبی می رساند. 

کد خبر: ۳۱٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha