۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کاهش جوجه ریزی تیرماه افزایش قیمت مرغ در شهریور را به دنبال دارد
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

کاهش جوجه ریزی تیرماه افزایش قیمت مرغ در شهریور را به دنبال دارد

اراک- آذر، معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: کاهش جوجه ریزی تیرماه افزایش قیمت مرغ در شهریور را به دنبال دارد.

مجید آذر در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه کاهش جوجه‌ریزی در تیرماه امسال افزایش قیمت گوشت مرغ در شهریورماه را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: خرداد ماه امسال ۱۱۷ میلیون جوجه‌ریزی در کشور صورت گرفت که از این میزان دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه‌ جوجه‌ریزی تیرماه امسال در واحدهای مرغ گوشتی این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی تیرماه امشال نسبت به سال گذشته یک میلیون قطعه کاهش یافته‌ است گفت: با شیوع کرونا وضعیت طیور نا به سامان شد و بسیاری از تولیدکنندگان با رکود مواجه شدند.

معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص گرانی های هفته های اخیر در حوره مرغ بیان داشت: کاهش ۱۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی  اردیبهشت ماه امسال در  کشور از جمله مهمترین عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته‌های گذشته بوده‌ است.

آذر در ادامه عنوان داشت: توقف صادرات تخم مرغ تولید کنندگان مرکزی را با مشکل مواجه کرده است و قیمت ها برای تولیدکنندگان به صرفه نیست چرا که قیمت تمام شده برای تولید کننده ۱۰ هزار تومان بوده و قیمت هر کیلو تخم مرغ در محل تولیدی ۷۳ هزار ریال تعیین شده است.

کد خبر: ۳۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha