۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در اردبیل اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:

۲ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با توجه به مزایای تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار دو هزار کیلومتر برنامه در دست اجرا داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین قدیمی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: شش هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق در استان وجود دارد که تاکنون ۲۵ درصد آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده و امسال نیز ۱۷۰ کیلومتر برنامه را در این حوزه در دست اجرا داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با اشاره به حذف قبوض کاغذی و ارسال پیامک به مشترکان برای اطلاع از رقم برق مصرفی گفت: در حال حاضر شرکت‌های دولتی، ادارات و مشترکان صنعتی و خانگی بیش از ۷۰ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستند.

قدیمی با بیان اینکه امسال تلاش بر این است تا خاموشی ۷۵ صدم در هر دقیقه را به کمتر از ۵۰ صدم کاهش دهیم، افزود: سه طرح مهم توسط شرکت توزیع برق در حال اجراست که تامین روشنایی مطلوب یکی از این برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: تعویض سیم مسی به خودنگهدار و تعمیرات شبکه با خط گرم بدون خاموشی از جمله برنامه‌های شرکت توزیع برق در سالجاری است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: درسال جاری ۱۷ روستای استان از محل ۲۰ میلیارد تومان عوارض روستایی از نعمت برق بهره‌مند خواهند شد.

قدیمی خاطرنشان کرد: در قالب طرح پویش «الف – ب ایران» پست ۲۳۰ کیلوولت آرتاانرژی، پست ۲۳۰ کیلوولت خلخال، سه پست در واحدهای صنعتی استان و همچنین پست آرتا به کمی‌آباد تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

برق مصرفی صنعت در استان اردبیل افزایش یافته است
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در واحدهای صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: هدف ما ارتقای بخش صنعت در اردبیل و به تبع آن افزایش میزان اشتغال در اردبیل است که ۱۰ درصد افزایش مصرف برق در واحدهای صنعتی نوید رونق تولید و ارتقای سیمای صنعت استان است.

وی با اشاره به فرآیند تولید برق در اردبیل و دسترسی آسان مردم به انرژی بیان کرد: در حالی ما برق را به قیمت ۸۰ تومان در هر کیلووات ساعت به مردم ارائه می‌کنیم که قیمت تمام شده برق برای ما چندین برابر این قیمت است که امیدواریم مردم با مصرف بهینه انرژی و صرفه‌جوئی در مصرف برق ما را در بهینه مصرف این انرژی پاک یاری کنند.

قدیمی اظهار کرد: فرآیند تولید انرژی برق از طریق نیروگاه‌ها و دایر کردن پست‌ها و خطوط انتقال و توزیع در داخل شهرها و منازل مردم با احداث پست‌های زمینی و هوایی انجام می‌شود که در نهایت در یک فرآیند سخت هموطنان از روشنایی و نعمت برق استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: از ۱۵ خرداد ماه ایام پیک بار استان شروع شده و تا دیروز ما در وضعیت سبز قرار داشتیم اما قبل از ظهر دیروز وارد محدوده قرمز شدیم و بیش از ۱۰ درصد سهمیه برق مصرفی را در استان شاهد بودیم.

کد خبر: ۳۱٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha