۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالبات کشاورزان گندم‌کار از دولت ۳۰۰۰ میلیاردتومان است
قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مطالبات کشاورزان گندم‌کار از دولت ۳۰۰۰ میلیاردتومان است

همدان - قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران بابیان اینکه مطالبات کشاورزان گندم‌کار از دولت ۳ هزار میلیاردتومان است، گفت: از این مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو روز آینده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گزارش بازار؛حسن حنان عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در فامنین با بیان اینکه پروژه بزرگ خریداری تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در کشور از نیمه دوم فروردین ماه با همت همه عوامل از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه‌های تعاونی کشاورزی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ مرکز خرید گندم از کشاورزان در کشور تجهیز شده.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه برای خریداری دانه‌های روغنی نیز ۲۶۰ مرکز در کشور تجهیز شده است، گفت: فرایند خرید تضمینی تا پایان آذرماه ادامه دارد.

حنان گفت: قیمت برای هر کیلوگرم گندم در خرید تضمینی توسط شورای اقتصاد ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد اما با توجه به اینکه کیفیت گندم در سطح کشور بهتر شده در حال حاضر به طور متوسط برای هر کیلوگرم گندم مبلغ دو هزار و ۵۲۳ تومان پرداخت می‌شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: تا امروز حدود ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تن گندم در کشور از کشاورزان تحویل گرفته شده است.

حنان ارزش گندم خریداری شده را ۱۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و با بیان اینکه از این میزان تاکنون دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است، گفت: مبلغ پرداختی چیزی در حدود کل مبلغ خریداری شده گندم کشاورزان در سال گذشته بوده که تا این مقطع پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در نیمه راه خرید تضمینی گندم هستیم و سازمان برنامه و بودجه و سایر دست‌اندرکاران در تلاشند مطالبات کشاورزان که سه هزار میلیارد تومان است از محل بودجه منابع عمومی و سازمان هدفمندسازی امروز و فردا پرداخت شود، گفت: در این برنامه ریزی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طی دو روز آینده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد تا به سمت صفر شدن مطالبات کشاورزان و به‌روز شدن پرداخت دولت نسبت به خرید تضمینی گندم باشیم.

کد خبر: ۳۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha