۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
پیش بینی برداشت ۱۰ تن آنغوره در کهگیلویه و بویراحمد/ محصول فرآوری شده ۱۰ برابر قیمت دارد
معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:

پیش بینی برداشت ۱۰ تن آنغوره در کهگیلویه و بویراحمد/ محصول فرآوری شده ۱۰ برابر قیمت دارد

یاسوج- معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال جاری بیشترین میزان برداشت گیاه دارویی آنغوزه در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد انجام می شود، گفت: پیش بینی میزان برداشت شیرابه گیاهان دارویی آنغوزه در کل استان، هشت تا ۱۰ تن است.

به گزارش خبرگزاری  بازار، گودرز باقری در جمع خبرنگاران در محل منابع طبیعی استان افزود: شیرابه انغوزه یکی از محصولات صادراتی استان بوده که بیشتر به هند صادر می شود.

وی خواص این گیاه را درمان برخی سرطانها همچون سرطان شکم، درمان میخچه و این گیاه را خلط آور، ضدنفخ و ضداسپاسم روده ای عنوان کرد و گفت: این گیاه برای درمان آسم، تشنج، خروسک، جنون و سرطان استفاده می شود.

باقری عمده مصرف این گیاه را در تولید عطر عنوان کرد و افزود: یکی از راهکارهای اقتصادی کردن مراتع برای جوامع محلی طرح توسعه کشت گیاهان دارویی است و شیرابه گیاه دارویی آنغوزه به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه از شیرابه آنغوزه بیش از ۶۰ نوع علف کش و ۶۰۰ نوع دارو به دست می‌آید، اظهار داشت: هر گیاه انغوزه ۲۰ تا ۴۰ گرم شیره دهی دارد که از شیره آن دهها ماده دارویی حاصل شده و محصول فراوری شده آنغوزه نیز تا ۱۰ برابر قیمت خام آن می تواند به فروش برسد.

کد خبر: ۳۱٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha