۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
آغاز ساخت مسکن ارزان با تهاتر مصالح ساختمانی/ ساخت مسکن متری ۴ میلیون هم نمی صرفد!
نایب رییس انجمن تولیدکنندگان مسکن مطرح کرد

آغاز ساخت مسکن ارزان با تهاتر مصالح ساختمانی/ ساخت مسکن متری ۴ میلیون هم نمی صرفد!

ختایی، نایب رییس انجمن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن با بیان اینکه پارسال قیمت هر متر مسکن ۲.۵ میلیون تومان بود و الان شرکتها حاضر نیستند با متری چهار میلیون مسکن بسازند گفت: قیمت مصالح ساختمانی لحظه ای تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، علاء الدین ختایی در جمع خبرنگاران در حالی از رشد لحظه ای قیمت مصالح ساختمانی به خصوص میلگرد و آهن خبر داد که معتقد است شرکتهای سازنده مسکن حاضر نیستند امسال با متری چهار میلیون تومان مسکن بسازند.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان با تاکید بر اینکه به دنبال ساخت مسکن ارزان قیمت هستیم و در این زمینه با تفاهم نامه هایی که با وزارت راه و شهرسازی امضاء کرده ایم به سمت کاهش قیمت تمام شده مسکن رفته ایم، گفت: قیمت مصالح ساختمانی در  مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد رشد داشته است. چرا که ما معتقد هستیم که عدم مهار رشد قیمت تمام شده مسکن و در نهایت قیمت مسکن قدرت خرید را کاهش داد.

ختایی با تاکید بر اینکه برای رفتن به سمت مسکن ارزان قیمت باید تمام جوانب در نظر گرفته می شد و بازار تهاتر ایرانیان این اقدامات را انجام داده است گفت: متاسفانه فاکتورهایی که کارخانجات تولیدکننده مصالح ساختمانی به خصوص آهن و میلگرد صادر می کنند اعتبار قیمتی آنها یک ساعت است و این نشان از عدم ثبات قیمت در بازار مصالح ساختمانی است.

مدیر عامل بازاز تهاتر ایرانیان ادامه داد:قرارداد و تفاهم نامه هایی که با کارخانجات صنعت ساختمان و سایر دستگاهها منعقد خواهیم کرد با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن و در نهایت مسکن ارزان قیمت است.

سال گذشته قیمت تمام شده مسکن متری ۲.۵ میلیون تومان بود و امسال هیچ شرکت سازنده با صلاحیتی حاضر نیست با متری ۴ میلیون تومان مسکن احداث کند

وی افزود: در قالب تهاتر کارت، قراردادی با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی منعقد کرده ایم و تلاش کرده ایم مصالح ساختمانی مورد نیاز برای این تعداد واحد مسکونی را تامین کنیم و در ازای آن واحد مسکونی و یا مصالح ساختمانی در سایر شهرها را تهاتر کنیم.

نایب رییس انجمن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن ادامه داد:در این زمینه بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام همکاریهای بسیار خوبی داشته و در بسیاری از شهرها مثل آذربایجان شرقی و گلستان این تهاترها انجام شده است.

به گفته وی، با توجه به بخشنامه وزارت راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی هنوز دز تهران برای استفاده از کارت مصالح ساختمانی اقدامی صورت نگرفته است.

ختایی گفت: ۶۰ درصد از قیمت تمام شده ساخت مسکن به دستمزد و تامین مصالح ساختمانی باز می گردد. و البته ۲۵ درصد قیمت ساخت مسکن به مصالح ساختمانی پایه به میلگرد و آهن و ۱۰ درصد به بخش حمل و نقل مربوط می شود.

وی تاکید کرد: تهاتر کارت مصالح ساختمانی به هیچ عنوان مشابه آن در دنیا وجود ندارد و نرخ کارمزدهایی که در این زمینه پرداخت می شود ۲.۵ درصد است.

ختایی افزود: سال گذشته قیمت تمام شده مسکن متری ۲.۵ میلیون تومان بود و امسال هیچ شرکت سازنده با صلاحیتی حاضر نیست با متری ۴ میلیون تومان مسکن احداث کند.

وی خاطر نشان کرد: پس اگر سازنده ای تمایل دارد با متری مناسب و ۴ میلیون تومان احداث کنند با آنها همکاری کنیم و مصالح ساختمانی مورد نیاز آنها را به طور مستقیم از کارخانه های تولیدکننده تامین کنیم.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان گفت: با استفاده از این تهاتر کارت ۶۰ درصد از قیمت تمام شده ساخت مسکن در مدت زمان ۲ یا ۳ ساله می تواند کاهش ۱۰ درصدی برای سازندگان به همراه داشته باشد.

ختایی خاطر نشان کرد: با روش تهاتر در حوزه تامین مصالح ساختمانی می توان واحد مسکونی ارزان احداث کرد. می توان با این اقدام ظرفیت های خالی را در کارخانجات فعال کرد.

به گفته وی، مزیت تهاتر مصالح ساختمانی این است که می توانیم تمامی مصالح ساختمانی را با فروش اقساطی به سازندگان بدهیم.

کد خبر: ۳۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha