۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
قطع خودسرانه بیمه قالیبافان پذیرفتنی نیست
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

قطع خودسرانه بیمه قالیبافان پذیرفتنی نیست

اردبیل- مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: قطع خودسرانه بیمه قالیبافان پذیرفتنی نیست، مگر اینکه مورد تایید نظارت عالیه متشکل از تامین اجتماعی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه قالیبافان باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، حسین وطن‌دوست در جلسه بررسی مسائل و مشکلات قالیبافان استان تصریح کرد: در صورت قطع بیمه قالیبافانی که با بررسی‌های کارشناسی، عدم فعالیت آن‌ها محرز شده باشد، باید به ازای قطع بیمه پنج قالیباف غیرفعال، یک نفر فعال جدید جایگزین شود.

وی بیان کرد: پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از قطع غیر کارشناسی بیمه قالیبافان انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل به اهمیت و جایگاه خوشه صنعتی فرش و شبکه‌سازی و ساماندهی آن با اولویت بازاریابی و طرح نقشه این صنعت اشاره کرد و گفت: در استان ما بیش  از ۵۰ هزار نفر قالیباف در قالب تعاونی، صنفی و روستایی که اکثراً دارای کارت مهارت و فعال هستند، شناسایی‌ شده‌اند.

وطن‌دوست ادامه داد:  از این تعداد نیز حدود ۶۳۰۰ نفر مجوز مشاغل خانگی داشته و منتظر حمایت‌های ویژه علی‌الخصوص بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای و تسهیلات کم‌بهره هستند.

وی در مورد اختصاص تسهیلات کم‌بهره نیز گفت: ما موظف هستیم در این خصوص پیگیری‌های لازم را از مبادی ذی‌ربط داشته باشیم  و البته در تلاش هستیم که این قشر نیز در قالب خویش‌فرمایی و کارفرمایی از تسهیلات کرونایی بهره مند شوند.

کد خبر: ۳۱٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha