۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
تصمیمات قاطع تری برای بازپس گیری بدهی‌مان از کره جنوبی اتخاذ شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

تصمیمات قاطع تری برای بازپس گیری بدهی‌مان از کره جنوبی اتخاذ شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید تصمیمات قاطع تری در مقابل کره جنوبی اتخاذ شود، تاکید کرد: به عنوان مثال باید ممنوعیت ورود کالاهای کره ای به بازار ایران چه در حوزه وسایل الکترونیکی همچون موبایل و چه لوازم خانگی مدنظر قرار گیرد.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بدهی میلیارد دلاری کره جنوبی به ایران و راه های بازپس گیری این بدهی گفت: ما به واسطه فروش نفت به کشورهای مختلف و مشکلات در زمینه نقل و انتقالات ارزی حاصل از صادرات نفت، مبالغی در بسیاری از کشورها داریم که در حساب هایمان رسوب کرده است که یکی از  این کشورها، کره جنوبی است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما میلیاردها دلار منابع رسوب شده در کشور کره جنوبی داریم اما به رغم پیگیری‌هایی که مسئولین بانک مرکزی به عمل آوردند، متاسفانه دولت کره جنوبی هیچ همکاری برای بازگرداندن این منابع انجام نمی دهد و حتی ما شنیدیم این کشور در یک اقدام کاملا غیر دوستانه صورت حساب و یا فاکتوری هم برای نگهداری این منابع ارزی به ایران ارائه کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایران همواره تعاملات زیادی با کره جنوبی داشته و این کشور یکی از بزرگترین خریداران میعانات گازی ما شناخته می شود و در پی آن بازار ایران هم بازار خوبی برای محصولات شرکتهای کره‌ای بوده است.

کریمی اظهار داشت: به نظر می رسد ما باید برای دفاع از مصالح و منافع ملی برخورد جدی و شفاف تری با کره جنوبی و سایر کشورهایی که تحت سلطه و نفوذ آمریکا هستند، داشته باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تصمیمات قاطع تری در مقابل کره جنوبی اتخاذ شود،تاکید کرد: به عنوان مثال باید ممنوعیت کالاهای کره ای به بازار ایران چه در حوزه وسایل الکترونیکی همچون موبایل و چه وسایل لوازم خانگی  مدنظر قرار گیرد.

کریمی اظهارداشت: در حال حاضر کره جنوبی بازار بزرگی در ایران دارد و سالانه چندین میلیارد دلار از این بازار نصیب خود می کند بنابراین حتما باید در این زمینه تصمیمات قاطعانه تری گرفته و مجازات‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۳۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha