۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
حمایت همه جانبه از تولید در استان سمنان/ رفع مشکلات واحدهای تولیدی
بازار گزارش می‌دهد؛

حمایت همه جانبه از تولید در استان سمنان/ رفع مشکلات واحدهای تولیدی

سمنان - حمایت همه‌جانبه از واحدهای صنعتی و تولیدی با اعطای تسهیلات، تامین نقدینگی، رفع مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی بنگاه‌های اقتصادی بدهکار و رفع مشکلات زیرساختی نشان از چشم‌اندازهای روشن از سوی مسئولان برای توسعه صنعتی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی فعال و تعیین و تکلیف واحدهای راکد صنعتی در یک‌سال گذشته به صورت جدی در دستور کار مسئولین بوده است و با برگزاری نشست‌های متعدد و پیگیری‌های مستمر برای توسعه اقتصادی در بخش تولید و صنعت استان اقدام‌ جدی انجام شد.

از ابتدای سال ۹۷ تاکنون افزون بر ۱۷۰ واحد صنعتی راکد استان سمنان با اتخاذ راهبردهای اصولی تعیین و تکلیف و به چرخه تولید برگشت و توسعه صنعتی با حمایت همه‌جانبه از بنگاه‌های اقتصادی در این دیار شتاب گرفت.

براساس آمار، تاکنون ۲۶۸ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان سمنان حدود ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند که این میزان تسهیلات در توسعه اقتصادی و تثبیت اشتغال در استان تاثیر شایانی داشته است.

حمایت از کشاورزی

از سوی دیگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ۲۰۵ طرح بخش کشاورزی استان تسهیلات تبصره ۱۸ به ارزش پنج هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال دریافت می‌کنند.

سید حسن میرعماد بیان کرد: تاکنون از محل بند الف تبصره ۱۸ ۱۰۵ طرح در بخش کشاورزی تسهیلاتی به ارزش ۴۸۲ میلیارد و ۷۸۰ ریال پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه از محل این اعتبارات این تسهیلات ۲۷۳ طرح به مبلغ یک هزار و ۵۲۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل ارسال‌شده است، افزود: در این مدت ۳۷۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۸۸ طرح توسط بانک کشاورزی استان سمنان پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سهم بانک توسعه و تعاون شش طرح به ارزش ۸۹ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: یک بانک عامل به ۱۱ طرح کشاورزی تسهیلاتی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

ارائه تسهیلات

حمایت از واحدهای تولیدی به عنوان یک راهبرد مهم برای توسعه در سطوح مختلف در استان سمنان مطرح است و با کلان‌گری مسئولان برای جلوگیری از تعطیلات واحدهای صنعتی در استان اقدام‌های قابل توجهی انجام شده است.

بهروز اسودی رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ۱۳۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان به ارزش شش هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل رونق تولید و ۱۳۶ واحد به ارزش دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال دریافت کردند که این آمار مبین آن است که برای رفع مشکلات اقتصادی به صورت ریشه‌ای اقدام می‌شود.

گره گشایی از تولید

 رکن اساسی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و تولید در استان سمنان هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است و اکنون با تلاش‌های شبانه‌روزی  مسئولان و فعالان اقتصادی رونق کسب و کار در این دیار  قابل توجه گزارش می‌شود.

در نهایت باید گفت توسعه صنعتی نیازمند گام‌های عملی است و در یک‌سال گذشته با درک ظرفیت و منابع ، شرایط مناسبی را در این حوزه شاهد هستیم.

کد خبر: ۳٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha