۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
لندن میزبان سران افریقایی در اجلاس سرمایه گذاری
چند روز پیش از برگزیت

لندن میزبان سران افریقایی در اجلاس سرمایه گذاری

اجلاس سران بریتانیا روز گذشته میزبان ۲۱ کشور آفریقایی در جهت تقویت روابط تجاری دو جانبه و ایجاد فرصتهای شغلی در راستای رسیدن به توسعه پایدار بود.

به گزارش خبرنگار بازار، اجلاس سرمایه گذاری انگلیس-افریقا در روز دوشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت لندن با حضور نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون و سران افریقایی برگزار شد.  

این نشست، مشاغل، عملکرد دولت ها و مؤسسات بین المللی را به همراه میزان وسعت و کیفیت فرصت های سرمایه گذاری در سراسر آفریقا را به نمایش گذاشت و همکاریهای دو جانبه میان دو کشور در جهت ایجاد شغل و سرمایه گذاری های جدید و اساسی برای رسیدن به آینده ای امن و سعادتمندانه برای همه شهروندان نشان داد.  

گفتنی است که بر اساس بیانیه دولت انگلیس، نخست وزیر بوریس جانسون  از این نشست به عنوان شراکت سرمایه گذاری دو کشور انگلیس یاد کرد.   

شایان ذکر است که این اجلاس تنها چند روز پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا صورت گرفته و دولت انگلیس دائماً در حال گسترش روابط تجاری و چشم انداز های سرمایه گذاری و معاملات جدید با کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا می باشد.

جانسون در سخنان آغازین خود تخصص و نوآوری کشور خود را در زمینه فن آوری، رشد پویا ، زیرساخت ها،  امور مالی و تامین تقاضای افریقا برای رسیدن به رشد پایدار برجسته خواند.

وی گفت انگلیس اکنون نیز در حال ترقی در رابطه با اقدامات معادن ذغال سنگ حرارتی و نیروگاه های زغال سنگ در خارج از کشور است.

جانسون افزود که یک دهه پیش، ما یکی از کشورهای تولید کننده کربن سنگین در اروپا بودیم و امروز یک رهبر جهانی در خارج از کشور هستیم. ما بیشتر انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تولید می کنیم.  

وی افزود: ما هم در زیر همین آسمان زندگی میکنیم و نفس می کشیم و هنگامی که میزان دی اکسید کربن زیاد شده و سیاره زمین گرم می شود ناراحت و رنجور می شویم. بنابراین استخراج انرژی از معادن زغال سنگ و سوختهای غیر فسیلی برای ما اهمیت دارد.

جانسون همچنین گفت از امروز، دولت انگلیس دیگر هیچ گونه کمک مستقیم رسمی در زمینه توسعه، سرمایه گذاری، صادرات، اعتبار و یا تجارت برای معادن ذغال سنگ حرارتی یا نیروگاه های زغال سنگ در خارج از کشور ارائه نمی دهد.

وی تأکید کرد که به عبارت ساده تر هیچ مبلغی دیگر برای حفر زغال سنگ یا سوزاندن آن در جهت تولید برق سرمایه گذاری نمی شود.

جانسون با بیان اینکه سیستم مهاجرت انگلیس در حال تغییر است و منصفانه تر عمل خواهد کرد گفت این اولین باری است که دولت ها و مشاغل انگلستان و آفریقا برای یک رویداد  اقتصادی مهم دور هم جمع شده اند.

وی همچنین اظهار کرد که این گفتگوها باعث ایجاد مشاغل و رشد در همه نقاط انگلیس و آفریقا می شود و طیف وسیعی از شرکت های انگلیسی از شرکت های خانوادگی گرفته تا شرکت های بزرگ چند ملیتی سود می برند.

طبق بیانیه دولت همه سرمایه گذاری های جدید نشان دهنده تعهد نخست وزیر برای ایجاد روابط طولانی مدت و پایدار در آفریقا است که از ارزش ها و استانداردهای آنها حمایت می شود.

گفتنی است که وزیر امور خارجه، دبیر توسعه تجاری ، وزیر تجارت و دبیر بازرگانی نیز از نمایندگان شرکت کننده انگلیس در این اجلاس بودند.

کد خبر: ۳٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha