۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
اونس ۹ دلار گران شد/ تمام سکه طرح قدیم ۹۰۰ هزار تومان ارزان شد
در گفتگو با بازار عنوان شد

اونس ۹ دلار گران شد/ تمام سکه طرح قدیم ۹۰۰ هزار تومان ارزان شد

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: هر چند قیمت اونس در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده اما ارزان شدن قیمت دلار و کاهش تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه نرخ این اقلام را در بازار کاهش داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم محمد ولی با اعلام این مطلب اظهار کرد: امروز قیمت اونس در بازارهای جهانی با افزایش ۹ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۸۲۲ دلار رسید اما کاهش قیمت دلار و کم شدن تقاضا برای خرید طلا و سکه موجب شد تا قیمت انواع سکه و طلا در بازار ایران ارزان شود.

وی افزود: امروز قیمت هر قطعه تمام سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، تمام سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است که نسبت به روز گذشته به ترتیب ۹۰۰ هزار تومان، ۶۵۰ هزار تومان، ۴۷۰ هزار تومان، ۲۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز قیمت هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۹۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ هر مثقال طلای آب شده نیز چهار میلیون و ۵۱ هزار تومان است که به ترتیب نسبت به روز گذشته کاهش ۶۰ هزار تومانی و کاهش ۲۶۱ هزار تومانی را تجربه کرده است.

محمد ولی خاطرنشان کرد: افزایش تقاضا برای خرید طلا از سوی دولتها و روابط سیاسی چین و آمریکا منجر به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی شده است اما نرخ طلا در بازار ایران بر مبنای دو مولفه نرخ دلار و میزان تقاضا تعیین شده است.

گفتنی است؛ امروز قیمت هر دلار در بازار آزاد به ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های مندرج در این خبر بر مبنای ساعت  تهیه و انتشار این خبر است و با توجه به نوسانات ارزی این قیمتها می تواند تغییر کند.

کد خبر: ۳۱٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha