۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
۲۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند
مسئول بیمه محصولات کشاورزی گلستان:

۲۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی گلستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند

گرگان- محتشم، مسئول بیمه محصولات کشاورزی گلستان گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۲۶ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند و خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

امیر محتشم در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۲۶ هزار و ۹۵۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

وی توضیح داد: همچنین هشت هزار و ۸۸۹ درخت، ۱۶۵ هزار و ۶۸۵ رأس دام، ۶۴ هزار و ۵۰۰ قطعه طیور، دو هزار و ۸۴۶ هکتار باغ، هشت هزار و ۲۴۲ هکتار از منابع طبیعی و ۱۰۰ هکتار از مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در سال زراعی جاری بیمه شده‌اند.

مسئول بیمه محصولات کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۴۰ کارگزار بیمه بخش کشاورزی (باغی، زراعت، منابع طبیعی و آبزی‌پروری) در استان فعال است، گفت: امسال استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و امید داریم در سال‌های آینده بهره‌برداران رغبت بیشتری نسبت به بیمه محصولات نشان دهند.

وی با بیان اینکه تا قبل از باد و طوفان خردادماه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده است، توضیح داد: سال زراعی گذشته بیشترین خسارت ناشی از سیل بود و ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شد؛ امسال بیشترین خسارت مربوط به باد و طوفان است و ارزیابی و پرداخت خسارت همچنان ادامه دارد.

محتشم به جزییات بیشتری از بیمه محصولات کشاورزی استان اشاره و تصریح کرد: امسال (سال زراعی جاری) هزار و ۲۸۶ هکتار پنبه، هزار و ۴۲۸ هکتار جو آبی، ۴۱ هزار و ۹۹۸ هکتار جو دیم، دو هزار و ۷۴۷ هکتار چغندر و ۲۱۶ هکتار ذرت علوفه‌ای در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه شدند.

به گفته وی همچنین ۲۸۵ هکتار سویا، هزار و ۵۸۵ هکتار سیب زمینی، ۲۵ هزار و ۶۷۵ هکتار کلزا آبی و شش هزار و ۱۳۳ هکتار کلزای دیم و ۳۵ هزار و ۵۶۰ هکتار اراضی گندم آبی استان در برابر حوادث فاجعه بار بیمه شدند.

محتشم با بیان اینکه هر زراعتی حداقل دو نوع بیمه دارد و کشاورزان مختار هستند تنها بیمه پایه و یا بیمه پایه به همراه بیمه عمومی تکمیلی را انتخاب کنند، بیان کرد: طوفان، باران سیل‌آسا، زلزله، تگرگ و یخبندان مشمول بیمه عمومی تکمیلی است و بیمه پایه خسارت فاجعه‌بار مثل سیل، خشکسالی و سرما را تحت پوشش دارد.

کد خبر: ۳۱٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha