۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
مصرف برق در اردبیل به مرز هشدار رسید
مدیرعامل شرکت برق اردبیل:

مصرف برق در اردبیل به مرز هشدار رسید

اردبیل - قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: در این روزهای گرم تابستان مصرف برق در استان به مرز قرمز و هشدار رسیده است.

حسین قدیمی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در روزهای اخیر با پایداری هوای گرم در شهرهای مختلف اردبیل شاهد افزایش برق مصرفی در حوزه‌های مختلف هستیم که ضرورت دارد مشترکان با پرهیز از مصرف بی‌رویه برق به مدیریت این امر کمک کنند.

وی بیشترین مصرف را مربوط به مشترکان خانگی و صنعتی اعلام و خاطرنشان کرد: با امضای بیش از ۱۲۵ قرارداد همکاری با بخش‌های صنعتی و کشاورزی سعی‌ می‌کنیم تا تابستان بدون خاموشی را در این استان سپری کنیم که قله مصرف برق در تیر و مردادماه روبه ازدیاد گذاشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل از هشدار به ادارات و سازمان‌های دولتی مبنی بر اعمال قطعی برق در صورت مصرف مازاد خبر داد و گفت: اگر مدیریت مصرف برق در ادارات و سازمان‌ها مورد توجه قرار نگیرد ما مجبور خواهیم شد در برخی از ساعات و روزها برق آن‌ها را قطع کرده و یا مصرف برق مازاد آن‌ها را با نرخ بالاتر محاسبه کنیم.

قدیمی بیان کرد: واحدهای صنعتی موظف شدند در ساعات غیر پیک بیشترین فعالیت خود را انجام دهند تا در ساعات پیک مصرف با مشکلاتی نظیر قطعی و خاموشی‌های مکرر روبرو نشویم.

وی ادامه داد: مشترکان خانگی، اداری و صنعتی با تعدیل ۳۰ درصدی مصرف خود می‌توانند به پایداری شبکه کمک کنند تا روزهای گرم تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل افزود: در ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید مصرف وسایل خنک‌کننده در ساعات پیک‌بار به حداقل رسیده و در هنگام خروج از اداره کارکنان موظف‌اند تمام وسایل برقی را خاموش کرده و به پایداری برق مشترکان دیگر کمک کنند.

قدیمی تصریح کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر تصمیم گرفته تا بیشترین همراهی و تخفیف را برای مشترکان کم‌مصرف در نظر بگیرد که امیدواریم مشترکان بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی نهایت همکاری را با شرکت توزیع برق در مدیریت بار در تابستان داشته باشند.

وی گفت: هرچند ما بیشتر از توان مصرف استان تولید برق‌داریم اما با توجه به یکپارچگی مدیریت در تولید و مصرف به‌صورت شبکه سراسری سعی‌مان بر این است تا با کاهش مصرف به پایداری شبکه در سطح ملی کمک کنیم.

کد خبر: ۳۱٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha