۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
دست واسطه ‌ها از بازار گندم باید کوتاه شود
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

دست واسطه ‌ها از بازار گندم باید کوتاه شود

عسگری، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: متاسفانه تمام بازارهای مرتبط با گندم و کشاورزی و دام با معضل رانت درگیر هستند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسگری گفت: ما هر ساله در موضوع گندم با مباحث متعددی مواجه می‌شویم.

وی افزود:‌ متاسفانه به دلیل واقعی‌ نبودن قیمت گندم برای کشاورزان، بسیاری از تولیدکنندگان گندم خود را تحویل نمی‌دهند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که قیمت گندم برای کشاورزان باید تعیین تکلیف شود، اظهار داشت: به دلیل ضعف دستگاه‌های نظارتی ما سال‌های متمادی در حوزه گندم مشکلاتی را داشتیم.

وی ادامه داد: خرید گندم با قیمت پایین، باعث شده تا برخی از افراد سودجو و فرصت گندم ایرانی را به کشورهای همسایه صادر کنند.

محمدجواد عسگری با اشاره به این که ماکارونی و بیسکوییت در کشور به حدود ۱ تا ۲ میلیون تن گندم نیاز دارند، عنوان کرد: به دلیل وضعیت خوب بارندگی در امسال نیاز به گندم فعلا برطرف شده است.

وی با اشاره به این که در حوزه گندم رانت و دست‌هایی پشت پرده در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: افراد پشت پرده برای دستیابی به اهداف خودشان فضای بازار گندم را ملتهب می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس قصد دارد تا دست واسطه‌های گندم را از این بازار قطع کند و دولت با خرید تضمینی و واقعی به این بازار ورود پیدا کند.

وی با اشاره به این که دولت نمی‌تواند بازار گندم را مدیریت کند، تصریح کرد: اگر بازار گندم به خوبی مدیریت شود و دست واسطه‌ها از این بازار کوتاه شود، مشکلات بازار گندم برطرف می‌شوند.

محمدجواد عسگری تاکید داشت: متاسفانه تمام بازارهای مرتبط با گندم و کشاورزی و دام با معضل رانت درگیر هستند.

وی افزود: کشاورزان به دلیل واقعی نبودن قیمت نمی‌توانند از فروش گندم سود به دست آورند، بر این اساس واسطه‌ها با قیمت‌های بالاتری خرید می‌کنند و به انواع مختلف از مرز ایران گندم ایرانی را خارج می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که ما باید در بازارهای مختلف اعتماد ایجاد کنیم، تاکید داشت: فساد همانند اژدهای هفت‌سری است که مدام رشد می‌کند و ما باید با فساد مبارزه کنیم.

کد خبر: ۳۱٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha