۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
افزایش ۴۰درصدی خرید گندم در استان مرکزی/ ۲۲۳ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مرکزی:

افزایش ۴۰درصدی خرید گندم در استان مرکزی/ ۲۲۳ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان پرداخت شد

اراک- ملکی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان این که با پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان وجه تا ۲۱ تیرماه جاری با کشاورزان تسویه شده است، از افزایش ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غلامرضا ملکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که هیچ مشکلی در زمینه پرداخت هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان وجود ندارد، اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۹۰ هزار تُن گندم تولیدی کشاورزان استان مرکزی به مراکز خرید تحویل شده است، که ۲۲۳ میلیارد تومان وجه گندم خرید تضمینی تا ۲۱ تیرماه به کشاورزان پرداخت و تسویه حساب انجام شده است.

وی از خرید تضمینی گندم در ۳۰ مرکز خرید استان مرکزی خبر داد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ میزان ۴۰ درصد افزایش خرید گندم را داریم و امیدواریم این روند افزایشی ادامه یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: چند مرکز خرید تضمینی دیگر نیز جانمایی شده و طی چند روز اخیر به مراکز خرید اضافه می شود، میانگین مصرف سالانه گندم در استان ۱۳۰ هزار تن است.

ملکی با بیان اینکه ساوه، نخستین شهرستان استان مرکزی در برداشت و خرید گندم از کشاورزان است، افزود: در حال حاضر در شازند، خُنداب و خمین در پیک و اوج خرید تضمینی گندم هستیم و به تدریج از سمت زرندیه و ساوه خرید در حال اتمام است و پیش بینی خرید ۳۵۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی را داریم، در حالی که در سال گذشته ۳۰۴ هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری کردیم.

کد خبر: ۳۱٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha