۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
۲ هزار خانوار عشایری لرستان بی‌بهره از شبکه برق سراسری
مدیرکل امور عشایری لرستان خبر داد:

۲ هزار خانوار عشایری لرستان بی‌بهره از شبکه برق سراسری

لرستان- کریمی، مدیرکل امور عشایری استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار خانوار عشایری استان فاقد برق هستند، گفت: پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایرنشین نصب می‌شود.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تولیدات محصولات عشایر لرستان اظهار داشت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، اراضی دیم و آبی را در دستور کار داریم.

وی افزود: امسال یک طرح بسیار بزرگ را در حوزه الیگودرز اجرا شده که در قالب این طرح، ۲۴۰هکتار زمین مناطق عشایر نشین الیگودرز را آبی کردیم که در فاز نخست آن ۱۲۰هکتار گندم و در فاز دوم ۱۲۰هکتار سیب زمینی کشت شده است.

مدیرکل امور عشایری استان لرستان با اشاره به بهسازی راه‌های دسترسی عشایر استان عنوان کرد: اعتبارات ارزش افزوده این اداره سالانه سه و نیم میلیارد تومان است که بخش اعظمی از این اعتبار صرف مرمت راه‌های عشایری، احداث پل‌ها، احداث آب نما، ایجاد پنل‌های خورشیدی و تامین آب شرب می‌شود.

وی با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی ساخته و بین عشایر توزیع می‌شود، گفت: در حال حاضر دو هزار خانوار عشایری لرستان فاقد برق هستند بنابراین در بخش پنل‌های خورشیدی اقداماتی در دست انجام است و هماهنگی لازم برای ساخت پنل‌های خورشیدی انجام شده است.

کد خبر: ۳۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha