۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
 سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه ۱۵ میلیارد دلار شد
وزیر دارایی ترکیه اعلام کرد

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ترکیه ۱۵ میلیارد دلار شد

وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه از جذب سرمایه مستقیم خارجی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، وزیر خزانه داری ترکیه اعلام کرد که ارزش جذب سرمایه گذاری مستقیم این کشور به ۱۵ میلیارد دلار رسیده و لیر ترکیه   ارزش پولی خود به عنوان ارز رقابتی را همچنان حفظ کرده است.  

وی با تاکید بر اینکه ترکیه کشوری "تولیدکننده و صادر کننده" است گفت این کشور در گذشته، حال و آینده درگیر خطرات منطقه ای بوده و خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تورم پایان سال کشور به لطف حمایت شدید از همه سهامداران، پایین تر از هدف دولت  یعنی نرخ ۱۵.۹درصد است گفت تورم همچنان مهمترین لنگرگاه برای سال ۲۰۲۰ و سال های بعد خواهد بود.

این مقام ترکیه افزود که این کشور سال ۲۰۱۹ را با یک فرود نرم و با نرخ مثبت رشد به پایان رساند.

رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ۲.۳ درصد، سه ماهه دوم ۱.۶ درصد و سه ماهه سوم سال ۰.۹ درصد گزارش شد و دولت با تدوین دو استراتژی اضافی سال ۲۰۲۰ را بهبودی اوضاع اقتصادی در نظر گرفته است.  

وی تصریح کرد این کشور همچنان به معرفی بسته های تشویقی برای حمایت از تحول اقتصاد داخلی صادرات محور و ایجاد اشتغال با روندی متوازن و جایگزینی واردات در بسیاری از بخشها می پردازد.

وزیر با اشاره به اینکه ترکیه در ۱۵ سال گذشته با مشکلات اقتصادی روبرو بوده است گفت این کشور در ثبات قیمت ها، نظم انضباط در بودجه و هزینه های وام گرفتن، امتیازاتی نخواهد گرفت.

کد خبر: ۳٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha