۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
ایرانسل و همراه اول جریمه نقدی شدند
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ایرانسل و همراه اول جریمه نقدی شدند

فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هریک از دو اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل و همراه اول به میزان دو میلیارد تومان جریمه نقدی شدند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسین فلاح جوشقانی» افزود: اتفاقی که دو هفته پیش در تغییر بسته‌های دیتای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول افتاد نتیجه آن از دسترس خارج کردن بسته‌های پرمخاطب، پرفروش و گذاشتن چند بسته به قیمت های بالاتر بود.

وی اظهارداشت: این اقدام برخلاف مقررات کمیسیون تنظیم مقررات بودکه اخطار داده شد که طبق پروانه باید در ۱۰ روز کاری ضمن برگرداندن بسته‌ها نسبت به عودت خسارت مشترکان هم اقدام کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه تا روز چهار شنبه که مهلت تمام شد اتفاق خاصی از سوی این دو اپراتور نیفتاد.

وی افزود: دیروز در کمیته تخلفات سازمان تنظیم مقررات اولین مرحله برخورد که جریمه نقدی بود به میزان دو میلیارد تومان جریمه به هر اپراتور در مجموع چهار ملیارد تومان تعیین و به اپراتورها ابلاغ شد.

جوشقانی بیان داشت: در صورت استمرار این اقدام از دیگر ظرفیت های مورد پیش بینی در پروانه ها مثل کاهش مدت اعتبار وتعلیق فعالیت استفاده می شود.

وی ادامه داد: این موضوع هم از سوی سازمان تنظیم مقررات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در حال پیگیری است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتورها علاوه بر برگشت بسته‌ها باید نسبت به جبران خسارت مشتریان هم اقدام کنند.

وی گفت: دو اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل و همراه اول بر خلاف همه رویه ها و مقررات قانونی -از زمان صدور پروانه تا اکنون - این اقدام را انجام داده اند.

جوشقانی افزود: هم اکنون دو اپراتور مزبور ۹۴ تا ۹۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: اپراتورها با این رویه علاوه بر گرانفروشی به موضوع انحصارگرایی و سوق دادن بازار به سمت انحصار هم دامن زده اند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: اگر اپراتورها از رفتارشان بر نگردند حتماً از مراجع دیگری مثل شورای رقابت هم استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۳۰٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha