۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
باید سازوکار هدایت نقدینگی به سمت تولید فراهم شود
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس:

باید سازوکار هدایت نقدینگی به سمت تولید فراهم شود

آزاد، نماینده مجلس یازدهم گفت: در شرایط کنونی نقدینگی سرگردان در جامعه برای کسب سود بیشتر به بخش سوداگری بازار مسکن سرازیر می شود و نتیجه آن فشار اقتصادی برای خانوارها است بنابراین باید با روش های کارشناسی مانع از سوداگری در بخش های مختلف اقتصادی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهام آزاد، با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: این طرح در چند نشست کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در جلسات صاحب نظران و کارشناسان حضور داشتند، از این رو طرح مذکور کارشناسی است.

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قانون جدید مالیات های مستقیم در بخش اخذ مالیات از خانه های خالی می تواند در بهبود وضعیت مسکن موثر باشد، افزود: در شرایط کنونی نقدینگی سرگردان در جامعه برای کسب سود بیشتر  به  بخش سوداگری بازار مسکن سرازیر می شود و نتیجه آن فشار اقتصادی برای خانوارها است بنابراین باید با روش های کارشناسی مانع از سوداگری در بخش های مختلف اقتصادی شد.

اخذ مالیات از خانه های خالی سرمایه را از بازار مسکن خارج نمی کند
وی ادامه داد: برخی اعلام می کنند که با اجرای طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، برخی افراد سرمایه های خود را از بازار خارج می کنند، اما برای این مسئله  نیز می توان تدابیر کارشناسی اتخاذ کرد. اگر سازوکارهای صحیح در این بخش دیده شود، سرمایه و نقدینگی موجود به سمت بخش تولید از جمله تولید مسکن هدایت خواهد شد.

آزاد افزود: قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی قطعا به تنهایی نمی تواند بازار مسکن را سامان بدهد، بلکه باید اقدامات دیگری از جمله تولید انبوه مسکن صورت گیرد، از این رو برای ساماندهی بازار تمام ابعاد موجود باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر: ۳۰٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha